دربازکن صوتی و تصویری هوشمند سیماران

فروشگاه آنلاین سیماران در این قسمت، آیفون های هوشمند سیماران را بررسی می کند و چگونگی نصب و راه اندازی دربازکن های هوشمند سیماران را به صورت کامل شرح خواهد داد.

تعداد بازدید: 5109

نصب و عیب یابی آیفون تصویری سیماران

دربازکن صوتی و تصویری هوشمند سیماران
 

در ساختمان هایی که دارای دو درب مجزا هستند و میخواهند دو پنل درب های ورودی با یک گوشی ارتباط برقرار کنند، شما میتوانید از مانیتورهای چند ورودی سیماران یا از سیستم های هوشمند بهره بگیرید. در مانیتورهای چند ورودی، برای هر پنل باید سیم کشی مستقلی انجام گیرد. اما در سیستمهای هوشمند، یک سوئیچر هوشمند، به طور اتوماتیک، گوشی واحدها را به دربی که مراجعه کننده زنگ آن را زده است متصل می­کند. استفاده از این سیتم ها باعث سادگی و صرفه جویی در سیم کشی می­ شود.

در حال حاضر شما بر حسب نیاز می توانید از سوئیچر هوشمند SFF726 یا SFF727 استفاده کنید.

  • در سوئیچر  SFF726، کاربر در داخل واحد امکان انتخاب پنل را ندارد.
  • سوئیچرهای  SFF726 قابلیت سری شدن دارند و میتوان از آنها در ساختمانهای بیش از دو درب نیز استفاده کرد.
     

 

SFF726 و  SFF727مقایسه سوییچر

یک واحدی با سوئیچر مدل SFF726

با زنگ زدن مراجعه کننده از هر پنل، سوئیچر هوشمند تصویری مدل SFF726، ارتباط پنل و قفل همان درب را با مانیتور برقرار می ­سازد.  

SFF726پنل هوشمند تصویری یک واحدی با سوییچر



توجه:

  • حتی الامکان سعی کنید فاصله هر پنل تا سوئیچر بیشتر از 25 متر نشود.
  • اگر برای هر پنل از یک تغذیه مستقل استفاده کردید، دقت کنید حتما منفی تغذیه ها به یکدیگر متصل شود.

 

سیم بندی پنل هوشمند تصویری بالاتر از یک واحدی با سوئیچر مدل SFF726

برای یک واحد به بالا نیز، خروجی سوئیچر هوشمند را مانند خروجی پنل در نظر گرفته و مشابه سیستم های چند
واحدی عادی، سیم بندی را با سوئیچر داخلی مانیتورها یا سوئیچرهای مرکزی مجتمع انجام دهید.


 

SFF726پنل هوشمند تصویری بالاتر از یک واحد با سوییچر

سیم بندی پنل هوشمند تصویری با سوئیچر مدل SFF727
 

با استفاده از سوئیچر هوشمند مدل SFF727 که به عنوان سوئیچ پنل اینترکام نگهبانی نیز شناخته میشود، امکان انتخاب پنل با زدن دکمه وسط مانیتور، فراهم می شود.

سیم بندی این سیستم مانند مدل SFF726 می باشد با این تفاوت که دو پین اضافه دیگر نیز وجود دارد:

 

  1. PIN 4I یا INT: در مانیتورهای قدیمی هشتمین پین پشت مانیتورها و در مانیتورهای TK کانکتورهای INT توسط یک دیود معمولی به هم متصل شده و نهایتا به این پین سوئیچر بسته میشود. سیمهای دارای دیود، به صورت آماده در بسته بندی سوئیچر موجود است.
  2. D(AP): پنل دوم میتواند نزد نگهبانی باشد و نیازی به مشاهده نگهبان نیست، دراین حالت برای ارتباط صوتی با نگهبان ،از یک گوشی صوتی مدل KW-4AP استفاده می شود. پین D(AP) در حقیقت صدای زنگ این گوشی صوتی را تامین می کند. در نقشه ارائه شده، طرز نصب این گوشی نیز نشان داده شده است. این نوع پنل به صورت سفارشی تولید می گردد.

 
توجه:

SFF727پنل هوشمند تصویری سوییچر

برای کم شدن سیم بندی ها، در این سوئیچر، از تکرار پین شماره 2 خوداری شده و تنها یک پین برای آن وجود دارد که اتصالات دیگر رانیز برقرار می­ نماید.

 

SFF727پنل هوشمند تصویری با سوییچر

سیم بندی پنل هوشمند تصویری SFF727 همراه با دوربین
 

در بعضی از ساختمان­ها که جهت کنترل محوطه پارکینگ یا جاهای دیگر  از دوربین استفاده می­کنند، میتوان به ترتیب زیر از سوئیچر SFF727 استفاده کرد و تصویر دوربین را بر روی مانیتورها مشاهده کرد.

پنل هوشمند تصویری همراه با دوربین

اضافه کردن دوربین­های بیشتر توسط دستگاههای کواد(برای 4 دوربین) یا DVR انجام میگیرد. با تنظیم دستگاه کواد میتوانید تصاویر دوربین­ها را به صورتهای مختلف،  همزمان یا متوالی مشاهده کنید.

 

 توجه:

کاربران داخل واحدها با برداشتن گوشی و زدن کلید اینترکام مانیتور میتوانند پنل یا دوربین را انتخاب کنند.

دستگاه در هر لحظه فقط  قادر به نمایش تصویر پنل یا دوربین می باشد و اگر کاربری تصویر را عوض کند این تعویض برای تمام کاربران دیگر نیز انجام می­ شود.

 

استفاده از تقسیم کننده تصویر 4 کاناله
 

در  مواقعی که لازم است تصویر پنل درب ورودی بین چند رایزر پخش شود یا تصویر یک دوربین  مداربسته به چندین مانیتور متصل گردد، جهت جلوگیری از افت تصویر از تقسیم کننده های تصویر استفاده می­کنیم.

کاربرد دیگر تقسیم کننده های تصویر در سیستم دربازکن تصویری کدینگ هست. در ساختمانهای مرتفع، هر چند طبقه در میان )به عنوان مثال 5 طبقه(  تصویر دیکدرها را از یک کابل کواکسیال تامین کرده و به خروجی چهارگانه تقسیم کننده تصویر متصل میکنیم. در صورت نیاز به تقسیم کننده های بیشتر با اتصال خروجی Vout  را به ورودی Vin آنها را باهم سری کنید.

تقسیم کننده تصویر چهار کاناله

تقسیم کننده تصویر چهار کاناله

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید