سیستم های مختلط صوتی و تصویری

سیستم های مختلط صوتی و تصویری

تعداد بازدید: 4693

نصب و عیب یابی آیفون تصویری سیماران

 

سیستم های مختلط صوتی و تصویری 

در سیستم­های دربازکن تصویری که برخی از واحد ها تمایل به استفاده از گوشی های صوتی  دارند، میتوانید از گوشی های صوتی SFF701/VF  استفاده کنید.

نصب این گوشی صوتی همانند مانیتورهای 4 سیم است که سیم شماره 4 (تصویر) آنها متصل نمی­ شود. این گوشی های صوتی فاقد سوئیچر داخلی بوده و در ساختمان­ هایی که از سوئیچر مرکزی استفاده نکرده اند باید برای آنها از سوئیچر بیرونی استفاده شود.

 

سیستم های مختلط صوتی و تصویری سیماران

سیستمهای ارتباط داخلی یا اینترکام

اینترکام یک به یک

این سیستم قابلیت ارتباط صوتی را با یک گوشی دیگر بصورت اینترکام فراهم می نماید . ارتباط گوشی ها فقط با سه رشته سیم انجام می­پذیرد و نیازی به استفاده از تغذیه جداگانه نیست. مدل 12 و 24 ولت این نوع اینترکام جهت استفاده در اتومبیل و اتوبوس نیز به صورت سفارشی تولید می­ گردد.

 

اینترکام

اینترکام دیجیتال 1 به 20 با یک خط صوتی

اینترکام

این سیستم قابلیت ارتباط صوتی را با بیست گوشی دیگر بصورت اینترکام فراهم می نماید . ارتباط تمام گوشیها فقط با سه رشته سیم انجام میپذیرد.

حتی الامکان سعی نمایید گوشی مرکزی و تغذیه در میانه مسیر قرار گیرد. برای فاصله های بیش از 10 متر از سیم­های ضخیم تر(حداقل 1/5) و در صورت لزوم از تغذیه کمکی استفاده کنید. در سیستمهای بالاتر از 8 گوشی نیز از تغذیه کمکی استفاده کنید.

هر سیستم حداقل به یک گوشی مرکزی معمولی (SFF701/DM) یا با نمایشگر (SFF701/DMS) نیاز دارد. در صورت نیاز میتوان تمام گوشی ها را از نوع مرکزی که مجهز به شماره گیر است، انتخاب کرد (سیستم همه باهم.)

 

اینترکام

توجه:

در تغذیه های کمکی، ترمینال B متصل نمی شود.

چراغ LED روی گوشی ها در حالت آزاد به رنگ سبز است و اگر کسی خط را اشغال کرده باشد به رنگ قرمز خواهد بود .در صورت اشغال بودن خط، گوشی های مرکزی با گرفتن شاسی کناری و زدن دکمه # میتوانند خط را آزاد کنند.

اختصاص شماره به گوشی های فرعی با جابجایی جامپر پشت آنها از شماره 12 الی 19 امکان پذیر است. در صورتی که تعداد گوشی ها بیشتر از هشت عدد باشد، اختصاص شماره با کد دهی، توسط گوشی مرکزی انجام می گیرد که در این حالت جامپر پشت گوشی فرعی بی تاثیر خواهد بود. هر یک از گوشی های فرعی در کنار خود دکمه ای دارد که به طور پیش فرض به شماره 11 زنگ میزند. کد گوشی مرکزی به طور پیش فرض 11 می باشد. اگر بیش از یک گوشی مرکزی استفاده شده باشد باید با کد دهی به بقیه گوشی ها شماره های مختلف 12 الی ۹۹ اختصاص داد.

 

تذکر مهم: 

  • تمام مراحل کد دهی و پاک کردن را درحالی انجام دهید که تنها دو گوشی در مدار باشند. در غیر این صورت کد همه گوشیها ی متصل پاک شده یا یکسان خواهد شد.

 

  • کد دهی به گوشی مرکزی

در حالی که گوشی را برداشته اید شاسی کناری را نگه داشته و کلید * را بزنید. با قرمز شدن LED عدد 2200، سپس شماره 11 یا شماره دیگری را که نظر گرفته اید وارد کنید. دقت کنید که حتما یک گوشی مرکزی با شماره 11 در سیستم وجود داشته باشد.

 

  • کد دهی به گوشیهای فرعی:

مانند مرحله قبل عمل کنید تنها به جای 2200، عدد 1100 را شماره گیری کنید .( هنگام کد دهی جهت جلوگیری از هم کد شدن، تنها یک گوشی فرعی باید به سیستم متصل باشد.)

  • پاک کردن کد تمام گوشی های فرعی:

مانند قبل عمل کنید تنها به جای 1100، عدد 3300 را شماره گیری کنید.

 

نکته:

جهت جلوگیری از تداخل و استفاده بی مورد از امکانات توسط افرادی که گوشی مرکزی دارند، بهتر است به آنها آموزشهای کافی داده شود و یا از گوشی های مرکزی کمتری استفاده شود. همچنین روش برنامه ریزی را در اختیار همه افراد قرار ندهید.

 

اینترکام دیجیتال 1 به 240 با چهار خط صوتی

این سیستم قابلیت ارتباط صوتی را با حداکثر 240 گوشی بصورت اینترکام فراهم می نماید . ارتباط تمام گوشی ها با حداکثر 7سیم (جهت 4 خط صوتی همزمان) و حداقل 4 سیم (جهت 1 خط صوتی) انجام می­ پذیرد. حتی الامکان سعی نمائید تغذیه در میانه مسیر قرار گیرد. در سیستم های بالاتر از 8 گوشی از تغذیه کمکی استفاده کنید. دقت کنید که در تغذیه های کمکی فقط خطوط تغذیه متصل می­شود و سیم مثبت آن از تغذیه های دیگر قطع می ­شود.

برای بالا بردن تعداد مکالمات همزمان میتوانید خطوط L2 تا L4 را به صورت اختیاری متصل نمائید.

چراغ LED روی گوشیها در حالت آزاد به رنگ سبز است و اگرتمام خطوط اشغال باشد، به رنگ قرمز خواهد بود. 

نمایشگر روی گوشی شماره طرف مقابل را به صورت دو رقمی به شکل زیر نمایش می­دهد:

مثال:

  128 28

 → 2929.2

3333.3.   

معنی اعداد نمایشگر
1XX XX
2XX X.X
3XX X.X.


 

اینترکام سیماران

راهنمای نصب کارتخوان

جهت کنترل تردد در انواع پنل های صوتی یا تصویری، میتوان از ماجول های کارت خوان استفاده کرد. این ماجول ها  برمبنای تکنولوژی کارت های بدون تماس) RFID ( عمل می­ کند، بطوری­ که با نزدیک کردن کارت مجاز به آن قفل برقی فرمان گرفته و درب باز می ­شود.

طرح قدیم 4 سیم و طرح جدید 7 سیم می­ باشد. در هر دو مدل سیم های + و –  ) قرمز و مشکی ( را به + و – تغذیه متصل کنید. سیم ­های COM و NO (سیم زرد و سبز در مدل قدیم، سفید و آبی در طرح جدید )  را نیز مانند راهنمای زیر در مسیر قفل درباز کن سری نمایید.

جهت بازکردن قفل در مواقع اضطراری به طور دستی، می توان یک کلید فشاری را به سیم­ های OPEN1 و OPEN2 (سیم ­های طوسی) وصل کرد.

ماجول کارتخوان سیماران

ماجول کارتخوان سیماران

نحوه برنامه ریزی:

  1. کارت مستر را جلوی پنل بگیرید.پس شنیدن بوق تگ یا کارتهای مورد نظر را یکی یکی مقابل پنل بگیرید، صدای بیپ  به منزله ثبت آنها می باشد. اگر تگ قبلا شناخته شده باشد، صدای بیپ ممتد خواهید شنید.

  2. برای خاتمه حالت تعریف، کارت مستر را دوباره نشان دهید یا 10 ثانیه صبر کنید تا LED قرمز شود.

  3. برای پاک کردن کل حافظه، کارت مستر را 10 ثانیه نزدیک پنل نگه دارید تا ده بار صدای بیپ ممتد شنیده شود. در مدل قدیم  کافیست 4 بار کارت را نزدیک پنل ببرید. به تعداد دفعات صدای بیپ شنیده خواهد شد.

بعد از دفعه چهارم با قراردادن تگ یا کارت معمولی مقابل پنل حافظه پاک خواهد شد.

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید


  1. Ahmad : Ahmad

    سلام مهندس عزیز شما این همه زحمت کشیدن این توضیحات رو گذاشتین نقشه مختلط صوت تصویری رو هم میگذاشت تیدا اگه این زحمت رو کشیدید ادرس به Heydariahmad282@gmil.com ارسال کنید ممنون از لطف شما.

    1. : مدیر کل سیستم

      سلام و عرض ادب بله حتما ممنون از اینکه اطلاع دادید.