دفترچه دزدگیر سیماران مدل SM-G6430

مرکز کنترل دزدگیرسیماران: دزدگیر SM-G6430 سیماران دارای صفحه نمایش کارکتری LCD، صفحه کلید، ماژول سیم کارت و خط تلفن می باشد. این دزدگیر سیماران دارای سیستم کنترل هوشمند Line-GSM-Android- Ios می باشد. فروشگاه اینترنتی سیماران در این مطلب راهنمای نصب و استفاده از این دزدگیر را تشریح خواهد کرد.

تعداد بازدید: 23064

دزدگير سیم‌کارتی سیماران مدل G6430:

Professional Security System

 

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

مرکز کنترل دزدگیر: دزدگیر SM-G6430 سیماران با تغذیه ی 12 ولت مستقیم - 220 ولت متناوب و دارای صفحه نمایش کارکتری LCD، صفحه کلید، ماژول سیم کارت و خط تلفن می باشد. این دزدگیر سیماران 4 عدد زون باسیم،1 عدد زون بیسیم و 1 عدد زون 24 ساعته و نیمه فعال بوده و  دارای سیستم کنترل هوشمند Line-GSM-Android- Ios می باشد. مرکز کنترل دزدگیر SM-G6430 دارای تقویت کننده برد ریموت بوده و قابلیت اتصال کیبورد خارجی می باشد. همچنین این دزدگیر سیماران 2 خروجی قابل کنترل داشته و در برابر اتصال کوتاه حفاظت شده می باشد. از دیگر قابلیت های این محصول می توان به نامگذاری هر زون به صورت مجزا (فارسی و انگلیسی)،برنامه ریزی دستگاه از راه دور توسط تماس صوتی-پیامک و نرم افزار IOS و Android، تعداد 30 حافظه شماره تلفن، دارای دینگ دانگ قابل کنترل، تنظیم سطح امنیت، شارژ اتوماتیک، هشدار قطع برق، ضبط پیغام صوتی کاربر و قابلیت شنیدن صدای محیط از طریق تلفن می توان اشاره کرد.

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

جهت مشاهده ی قسمت دزدگیر سیماران 6430 کلیک کنید.

 

نمای داخلی دزدگیر اماکن سیماران مدل G6430:

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

مشخصات دزدگیر سیماران 6430:

• قابلیت برنامه‌ریزی و کنترل دستگاه از طریق تماس صوتی، SMS و نرم‌افزارهای IOS , ANDROID

• نام‌گذاری هر زون به‌صورت مجزا (فارسی و انگلیسی)

• ارسال نام زون و شماره چشم بی‌سیم در پیام آلارم

• ۳۰ حافظه شماره تلفن (SMS , GSM , LINE)

• قابلیت تنظیم سطح امنیت سیستم (SECURITY) 

• گزارش قطع وصل برق شهر و خط تلفن ثابت

• ۲ خروجی قابل‌کنترل با SMS و تماس صوتی 

• تماس از طریق سیم‌کارت و خط تلفن ثابت

• تنظیم مدت‌زمان آژیر (۱۰ الی ۴۰۰ ثانیه) 

• گزارش‌گیری ورود و خروج محرمانه

• چهار زون با سیم و یک زون بی‌سیم

• قابلیت تغییر TONE / PULSE

• قابلیت ارسال SMS فارسی

• قابلیت اتصال به کیپد

نکات مهم:

۱) رمز پیش‌فرض در کلیه مراحل برنامه‌ریزی و کنترل دستگاه، 0000 می‌باشد. 

۲) اگر از سیم‌کارت جدید استفاده می‌کنید آن را داخل گوشی گذاشته و حتماً پین کد آن را غیرفعال کنید.

* توجه: اگر از سیم‌کارت همراه اول برای اولین دفعه استفاده می‌کنید، حتماً آن را داخل گوشی گذاشته و یک تماس برقرار کنید. اپراتور همراه اول برای سیم‌کارت‌های جدید بخشی در ابتدا فعال کرده است که باید با شماره‌ای دلخواه تماس گرفته، بعد از تماس، زبان موردنظر خود را انتخاب کرده و تائید کنید. حتماً این مرحله در سیم‌کارت‌های جدید همراه اول انجام شود. 

۳) از شارژ سیم‌کارت داخل دستگاه اطمینان حاصل فرمایید. 

۴) برای استفاده از هر زون، جامپر مربوط به آن را که در بالای ترمینال زون قرار گرفته، بردارید.

 

اتصالات روی برد دزدگیر سیماران مدل G6430:

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

راهنمای نصب و سیم بندی دزدگیر منزل سیماران مدل G6430:

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

ترمينال باتری [BAT]:

با دقت در رعایت جهت ، سیم‌های باتری را وصل کنید. سیم قرمز به مثبت و سیم مشکی به منفی وصل شود.  این مسیر به یک فیوز ۴ آمپر مجهز است.

13v] AUX]:

تغذیه کلیه چشم‌ها را با حفظ جهت به‌طور موازی به هم وصل کنید. سپس با رعایت جهت صحیح به ترمینال AUX وصل کنید. این مسیر مجهز به يك فيوز ۲ آمپر است.

خروجی برای آژير [SIR] 

اگر از آژیر استفاده می‌کنید، سیم‌های آن را با رعایت جهت صحیح به ترمینال SIR وصل کنید.

خروجی برای بلندگوها [SP]:

بلندگوها را به‌طور موازی به هم وصل کنید (حداکثر ۲ بلندگوی ۸ اهم ۲۵ وات) سپس آن‌ها را به ترمینال SP وصل کنید.

 ترمينال KEYPAD]A/D]:

این ترمینال‌ها جهت اتصال به کیپد طراحی شده است. ولتاژ لحظه‌ای منفی روی ترمینال A دزدگیر را فعال می‌کند (ARM) ولتاژ لحظه‌ای منفی روی ترمینال D دزدگیر را غیرفعال می‌کند (DISARM).

خروجی‌ها [out1-OUT2]:

در این دستگاه دو خروجی داریم:

 out2و  out1:

خروجی ۵۰ میلی‌آمپر جهت اتصال به رله، قابل‌کنترل توسط SMS، تماس و نرم‌افزار.

out2: این خروجی توسط ریموت نیز قابل‌کنترل است. اگر دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیمارانرا به مدت ۲ ثانیه نگه دارید، دستگاه به شما خروجی منفی می‌دهد. این فرمان برای راه‌اندازی رله دربازکن مناسب است.

توجه: جهت استفاده از هر خروجی لازم است مدار رله زیر را استفاده کنید یا از بردهای رله (تک رله یا ۴ رله) این شرکت استفاده کنید. 

توجه: به‌هیچ‌وجه از خروجی‌ها به‌صورت مستقیم و بدون رله استفاده نکنید.

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

 

دينت دانگ:

توجه: هر زون به‌وسیله یک جامپر اتصال کوتاه شده است، برای استفاده از هر زون جامپر مربوطه را بردارید. فرمان چشم‌های هر زون را با هم سری کنید و به ترمینال زون مربوط به آن وصل کنید.

 ترمینال Z1: زون یک (Z1) دستگاه می‌تواند دارای دینگ دانگ باشد. در این صورت با تحریک این زون دستگاه یک دینگ دانگ پخش می‌کند. 

  • جهت فعال کردن این حالت دکمهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران   یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  و راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  يا  راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را همزمان فشار دهید. 
  • دستگاه با یک تک بوق فعال شدن را روی LCD نمایش می‌دهد. 
  • جهت غیرفعال کردن این حالت دکمهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  یاراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  و راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  یا  راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را همزمان فشار دهید. دستگاه با سه تک بوق غیرفعال شدن را روی LCD نمایش می‌دهد.

 توجه: جهت اینکه حافظه پاک شود حتماً یک دفعه دزدگیر فعال و غیرفعال شود.

حالت نیمه فعال [پارت زون]:

در این حالت زون‌های z1 و z2 فعال بوده و مابقی زون‌ها به‌غیراز زون‌های ۲۴ ساعته غیرفعال می‌باشد. جهت فعال کردن حالت نیمه فعال کلید راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را فشار داده و برای غیرفعال کردن از کلیدراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران استفاده می‌کنید.

زون ۲۴ ساعته Z4:

در دستگاه دو زون ۲۴ ساعته طراحی شده است که با تغییر حالت جامپر به یکی از حالت‌ها قابل‌استفاده می‌باشد. 

درصورتی‌که روی NO باشد از ترمینال NO و درصورتی‌که در حالت NC باشد از ترمینال NC استفاده شود. ترمینال Z4 زون ۲۴ ساعته دستگاه در یکی از دو حالت NC یا NO می‌تواند کار کند. 

نکته: برای استفاده از زون ۲۴ ساعته باید دکمه SET REMOT را نگه داشته و دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را بزنید. با یک صدای تک بوق، زون ۴ به حالت ۲۴ ساعته درمی‌آید. برای غیرفعال کردن به همان شکل فعال کردن عمل کنید.

 

تنظیمات دزدگیر 6430 سیماران از طریق کیپد:

تنظيم مدت‌زمان آژیر:

با فشار دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  و نگه داشتن به مدت ۳ ثانیه به بخش تنظیم مدت‌زمان آژیر وارد می‌شوید. با استفاده از دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران مدت‌زمان آژیر را کاهش و با استفاده از دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  آن را افزایش دهید. سپس با فشردن دکمه ENTER تغییرات را ذخیره کنید .

تنظيم نوع تک آژير:

دستگاه می‌تواند به روش‌های زیر تک آژیر بزند: 

1) M - SP ( بلندگوی داخلی) 

۲)SIR  و SP - M ( بلندگوی داخلی و آژیر پیزو) 

۳) M- SP - SIR - SP (بلندگوی داخلی ، آژیر پیزو بلند گوی بیرونی)

 در تنظیم اولیه دستگاه ، حالت اول در نظر گرفته شده است. 

جهت تغییر حالت، با نگه داشتن دکمهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران به مدت  ثانیه وارد این بخش می‌شوید. با دکمه‌های راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران و راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران تغییر وضعیت را اعمال کرده و جهت ذخیره کردن تغییرات دکمه ENTER را فشار دهید. 

 

تغییر PASSWORD دزدگیر سیماران:

در منوی اصلی با فشردن دکمهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  نمی‌توانید به منوی تغییر رمز راه پیدا . کنید، در ابتدا باید رمز قبلی را وارد کرده و سپس رمز جدید را وارد کنید و برای تائید کردن رمز جدید ENTER را بزنید.

TONE/PULSE:

با توجه به ساختار متفاوت مخابرات بعضی مناطق، شماره‌گیری TONE به‌درستی عمل نمی‌کند. در این صورت به روش زیر شماره‌گیری دستگاه را در حالت PULSE قرار دهید، که با فشردن دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را وارد منوی TONE/PULSE می‌شوید و با فشردن دکمهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران  حالت TONE و با فشردن دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران می‌توانید حالت PULSE را انتخاب کنید و برای ذخیره تغییرات ENTER را بزنید.

مشاهده میزان آنتن دهی دزدگیر 6430 سیماران:

 در منوی اصلی با نگه داشتن دکمه  راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران می‌توانید میزان آنتن دهی سیم‌کارت خود را مشاهده کنید.

تنظيم سطح امنيت سيستم دزدگیر G6430 سیماران (SECURITY) :

با فشردن دکمه ENTER  و نگه داشتن آن به مدت ۳ ثانیه وارد منوی SECURITY می‌شوید که می‌توانید امنیت سیستم خود را در این بخش تعریف کنید در ابتدا وضعیت قبلی دستگاه نمایش داده می‌شود و سپس قادر به تغییر آن خواهید بود. به این صورت :

 وضعیت به حالت :  راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

وضعیت به حالت:    راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

درصورتی‌که سیستم روی حالت MID تنظیم شود کلیه کسانی که شماره سیم‌کارت و همچنین رمز ورودی ۴ رقمی دستگاه را داشته باشند می‌توانند به سیستم دسترسی پیدا کرده و تمامی تنظیمات و مشاهدات و کنترل دستگاه را در دست بگیرند ولی درصورتی‌که روی وضعیت HIGH قرار گیرد تنها کسانی که شماره آن‌ها در حافظه ۱۰ الی ۱۴ (۵ حافظه اول GSM ) ذخیره شده می‌توانند دزدگیر را فعال و غیرفعال کنند و همچنین شماره‌های داخل حافظه را تغییر دهند ولی حتی در این وضعیت تمامی افراد با داشتن شماره سیم‌کارت و رمز ورود فقط از طریق SMS می‌توانند خروجی‌ها (به‌جز A و D ) را قطع وصل نمایند.

تنظيم نوع تحريك [لحظه‌ای – دايم]:

 با فشردن دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران بر روی صفحه‌کلید و نگه داشتن به مدت ۳ ثانیه وارد منوی ALL/MOM می‌شوید. که در ابتدا وضعیت قبلی دستگاه را مشاهده می‌کنید.

وضعیت به حالت ALL:   راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

 وضعیت به حالت MOM: راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

درصورتی‌که وضعیت روی ALL باشد با تحریك شدن دستگاه اگر مدت‌زمان آژیر تمام شود، باز هم با تمامی شماره‌ها تماس برقرار می‌کند ولی درصورتی‌که در حالت MOM تعریف شود فقط تا زمانی که دستگاه در حال آژیر زدن باشد اقدام به شماره‌گیری می‌کند و پس از قطع شدن آژیر با شماره بعدی تماس نخواهد گرفت.

ضبط و پخش صدای خروجی رله‌ها و بخش کنترل دزدگیر سیماران:

 در این بخش، صداهای پیش‌فرض روی دستگاه ذخیره شده است. برای تغییر صداهای پیش‌فرض در منوی MESSAGE اصلی و سپس راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را بزنید.

 بعد از فشردن کلید راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماراناقدام به ضبط صدای مربوطه کنید.

 به این صورت که با نمایش هر متن روی LCD ، با مشاهده START ، شما بلافاصله صدای مربوط به آن را بیان کنید تا ضبط شود. (فقط 5/1 ثانیه وقت دارید ) مثلاً اولین متن به این صورت است : RELAY 1 IS ON حال درصورتی‌که این رله برای مثال به لامپ وصل است می‌توانید بگویید لامپ روشن شد.

به همین صورت : 

1) RELAY 1 IS ON رله ۱ فعال شد           ۵) SYSTEM IS ARM دزدگیر فعال شد 

۲) RELAY IS OFF رله ۱ غیرفعال شد       ۶) SYSTEM IS DISARM دزدگیر غیر 

۳) RELAY 2 IS ON رله ۲ فعال شد فعال شد 

۴) RELAY 2 IS OFF رله ۲ غیرفعال شد      ۷)INSERT PASS لطفاً رمز را وارد کنید

جهت پخش صداهای مربوط به این بخش بعد از زدن کلیدMESSAGE  کلید  راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیمارانرا بزنید.

گزارش قطع وصل برق شهر و تلفن:

با قطع وصل برق شهر، دستگاه پیام مربوطه را به حافظه‌های شماره ۰، ۱ و ۲ ارسال می‌کند(برق قطع شد، برق وصل شد) در صورت عدم نیاز به اعلام قطع وصل برق از حافظه‌های ۲ به بعد دستگاه استفاده کنید و حافظه‌های 0 ،1 و ۲ را خالی بگذارید.

ضبط/ پخش صدای آلارم دزدگیر:

در منوی اصلی با فشردن دکمه عامه MESSAGE وارد منوی ضبط صدا شوید. سپس برای ضبط صدا دکمه ENTER را زده، صدای موردنظر خود را ضبط کرده و برای ذخیره‌سازی ENTER را بزنید. در همین منو برای پخش صدای ضبط شده می‌توانید بعد از زدن کلید MESSAGE کلید CHECK را بزنید.

ذخيره شماره تلفن در حافظه G6430 سیماران:

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید به آن‌ها پیام کوتاه ارسال شود در حافظه ۰ تا ۹ وارد کنید.

ENTER + شماره تلفن + ENTER + (شماره حافظه)0 تا ۹+ MEM 

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید از طریق سیم‌کارت (GSM) با آن‌ها تماس گرفته شود در حافظه ۱۰ تا ۱۹ وارد کنید.

ENTER + شماره تلفن + ENTER + (شماره حافظه) ۱۰ تا ۱۹ +MEA 

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید از طریق خط تلفن ثابت (LINE) با آن‌ها تماس گرفته شود در حافظه ۲۰ تا ۲۹ وارد کنید.

ENTER + شماره تلفن +ENTER + (شماره حافظه) ۲۰ تا ۲۹ +MEH

مشاهده شماره‌های داخل حافظه دزدگیر:

CHECK + شماره حافظه + MEM 

با زدن مجدد کلید CHECK در این مرحله شماره‌های بعدی را مشاهده خواهید کرد.

 تست شماره‌گیری و ارسال پیام کوتاه

MESSAGE +شماره حافظه + MEM

نحوه آلارم دستگاه بعد از تحريک:

 دزدگیر بعد از شروع به آژیر کشیدن، ابتدا به شماره‌های حافظه ۰ تا ۹ متن پیام کوتاه ذخیره شده را ارسال می‌کند، سپس با شماره‌های حافظه ۱۰ تا ۱۹ از طریق سیم‌کارت تماس گرفته و صدای ضبط شده را پخش می‌کند و بعد از آن با شماره‌های حافظه ۲۰ تا ۲۹ از طریق خط ثابت تماس گرفته و صدای ضبط شده را پخش می‌کند

شارژ سیم‌کارت دزدگیر سیم کارتی سیماران از طریق کپید: 

درمنوی اصلی با نگه داشتن کلید CHECK به مدت ۳ ثانیه وارد منوی مربوط به شارژ شده و می‌توانید مانند گوشی موبایل سیم‌کارت خود را شارژ کنید.

# رمز شارژ * ۱۴۰* :همراه اول                                                           # رمز شارژ * ۱۴۱* :ایرانسل 

مشاهده شارژ سیم‌کارت دزدگیر سیم کارتی G6430 simaran از طريق کپید:

 در منوی اصلی با نگه داشتن کلید CHECK به مدت ۳ ثانیه وارد منوی مربوط به شارژ شده و می‌توانید مانند گوشی موبایل شارژ سیم‌کارت خود را مشاهده کنید.

# 11* ۱۴۰ * :همراه اول                                                                         #۱*۱۴۱* :ایرانسل

ست کردن ريموت کنترل‌های دزدگیر سیماران:

 - دستگاه را در حالت غیرفعال قرار دهید. 

- دکمه راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران یا راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران ریموت را نگه دارید. 

- دکمه SET REMOT را فشار دهید.

 - دستگاه با یک تک بوق اضافه شدن ریموت را همراه با شماره ریموت روی LCD نشان می‌دهد

حذف ريموت‌ها

- برق و باطری را قطع کنید .

 - دکمه SET REMOT را نگه دارید و برق را وصل کنید. 

- دستگاه با بوق ممتد حذف ریموت‌ها را اعلام می‌کند و روی LCD نمایش می‌دهد.

ست کردن سنسورهای بی‌سیم دزدگیر 6430 سیماران:

 - دستگاه را در حالت غیرفعال قرار دهید. 

- دکمه SET PIR را نگه دارید و سنسور بی‌سیم را تحریک کنید. 

- دستگاه ست شدن سنسور همراه با شماره سنسور را نمایش می‌دهد.

 توجه: با استفاده از جامپر داخل چشم و سنسورهای بی‌سیم کدهای آن‌ها را متفاوت تنظیم کنید تا در زمان آلارم زون بی‌سیم، کد سنسور مربوط نیز مشخص شود.

حذف سنسورهای دزدگیر simaran:

- برق و باطری دستگاه را قطع کنید

- دکمه SET PIR را نگه داشته و برق را وصل نمایید.

 - دستگاه با بوق ممتد حذف سنسورها را اعلام می‌کند و روی LCD نمایش می‌دهد.

 

تنظیمات مرکز کنترل دزدگیر سیماران از طریق SMS :

در این بخش منظور از 0000 در قسمت‌های استفاده شده رمز ورود به دستگاه می‌باشد. کد 0000 رمز پیش‌فرض دستگاه می‌باشد. اگر رمز ورود به دستگاه خود را تغییر داده‌اید، رمز جدید خود را وارد کنید. 

توجه: در تمام SMS ها از حروف بزرگ و بدون فاصله استفاده کنید.

دادن شماره تلفن به حافظه دزدگیر سیم کارتی سیماران از طریق SMS:

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید به آن‌ها پیام کوتاه ارسال شود در حافظه . تا 9 وارد کنید.

 به همین ترتیب برای ذخیره‌سازی شماره‌ها، متن زیر را به دستگاه ارسال کنید.

شماره تلفن همراه شماره حافظه رمز دستگاه SA* 

به‌طور مثال برای ذخیره‌سازی شماره 09038958288 در حافظه شماره ۲ دستگاه متن زیر را ارسال کنید.

*SA0000209038958288

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید از طریق سیم‌کارت با آن‌ها تماس گرفته شود، در حافظه ۰ تا ۹ وارد کنید. 

به همین ترتیب برای ذخیره‌سازی شماره‌ها، متن زیر را به دستگاه ارسال کنید.

شماره تلفن همراه شماره حافظه رمز دستگاه GA*

 به‌طور مثال برای ذخیره‌سازی شماره 09038958288 در حافظه شماره ۲ دستگاه متن زیر را ارسال کنید.

*GA0000209038958288

شماره تلفن‌هایی که تمایل دارید از طریق خط تلفن ثابت با آن‌ها تماس گرفته شود، در شماره حافظه ۰ تا ۹ وارد کنید. 

به همین ترتیب برای ذخیره‌سازی شماره‌ها، متن زیر را به دستگاه ارسال کنید.

شماره تلفن همراه شماره حافظه رمز دستگاه LA* 

به‌طور مثال برای ذخیره‌سازی شماره 09038958288 در حافظه شماره ۲ دستگاه متن زیر را ارسال کنید.

LA0000209038958288*

توجه: بعد از ارسال هر SMS در صورت درست بودن متن SMS، دستگاه برای تائید، شماره حافظه و تلفن ذخیره شده در حافظه را از طریق SMS برای شما ارسال می‌کند. 

مشاهده شماره‌های حافظه [ SMS, GSM , LINE]:

برای مشاهده شماره‌های حافظه کافیست متن زیر را به سیستم ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید.

CA0000*

تنظیمات متن SMS تحريك [آلارم]:

متن SMS می‌تواند به‌صورت فارسی یا انگلیسی و به طول حداکثر ۴۰ کاراکتر به سیستم ارسال شود. 

جهت ذخیره متن SMS مربوط به آلارم دزدگیر، SMS زیر را به سیستم ارسال کنید:

متن موردنظر MA0000*

برای مثال می‌خواهیم در زمان آلارم دستگاه متن (دستگاه دفتر فعال شد) را SMS کند به‌صورت زیر عمل می‌کنیم

دستگاه دفتر فعال شد MA0000*

متن SMS بالا را به دستگاه ارسال می‌کنیم و دستگاه تائید تغییر متن را به‌صورت زیر اعلام می‌دارد.

دستگاه دفتر فعال شد :MA*

تنظیمات متن SMS جهت نام‌گذاری زون‌ها:

جهت ذخیره متن SMS مربوط به زون‌ها ، SMS های زیر را به سیستم ارسال کنید:

زون اول Z10000*

z20000ZONE2*

Z30000ZONE3*

Z40000ZONE4*

زون بی‌سیم Z50000*

زون پدال Z60000* 

برای مثال: راهرو Z10000* 

با نام گذاری زون‌ها پس از آلارم دزدگیر زمانی که سیستم به شما متن SMS ذخیره شده را ارسال می‌نماید در انتهای متن نام و شماره زون فعال شده را نیز خواهید داشت.

 توجه! دقت شود که متن SMS آلارم و زون‌ها باید به یک زبان باشد و حداکثر ۱۰ کاراکتر اضافه شود. (هر دو فارسی یا هر دو انگلیسی)

مشاهده شارژ سیم‌کارت

کافیست متن زیر را تایپ کرده و به دستگاه ارسال کنید.

11#*140*CH000008* :همراه اول 

1#*141*CH000007* ایرانسل

شارژ کردن سیم‌کارت

 کافیست متن زیر را تایپ کرده و به دستگاه ارسال کنید.

# رمز شارژ #*140*CH000022* :همراه اول

# رمز شارژ *141*CH000022* : ایرانسل

 مشاهده ميزان آنتن دهی:

برای مشاهده میزان آنتن دهی سیم‌کارت نصب شده در دستگاه پیام AN0000* را به دستگاه ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید.

مشاهده وضعیت خروجی‌های سیستم:

برای مشاهده وضعیت خروجی‌های سیستم، پیام *CR0000 را به دستگاه ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید.

کنترل خروجی‌ها:

 کافی است جهت فعال / غیرفعال کردن هر خروجی متن زیر را ارسال کنید. برای مثال:

فعال کردن رله اول R10000N* 

غیرفعال کردن رله دوم R20000OFF*

لحظه‌ای کردن رله دوم R20000NF*

 به همین صورت می‌توانید رله موردنظر را با ارسال نام مربوطه و تغییر حالت آن، کنترل کنید.

گزارش محرمانه:

در صورت نیاز به گزارش محرمانه (SEND REPORT) متن زیر را به سیستم SMS کنید.

SR0000ON*

برای غیرفعال سازی گزارش محرمانه

SR0000OFF*

اگر دزدگیر از طریق ریموت فعال یا غیرفعال شده باشد شماره آن ریموت به حافظه ۰، ۱و ۲ SMS می‌شود. درصورتی‌که از طریق تماس این کار صورت گرفته باشد شماره آن شخص و متن "CALL ارسال می‌شود و همچنین اگر از طریق SMS باشد، شماره شخص و متن"SMS" به حافظه ۰، ۱ و ۲ ارسال می‌شود.

تغيير رمز ورود دزدگیر سیماران G6430:

جهت تغییر رمز دستگاه پیام زیر را ارسال نمایید.

رمز جديد PS0000* 

دستگاه پیام رمز جديد: New pass را جهت تائید برای شما ارسال می‌کند.

مثال: اگر پیام ps???1234 را به سیم‌کارت داخل دستگاه ارسال کنید، دستگاه بعد از دریافت SMS، یک SMS حاوی متن 1234 : New pass برای شما ارسال می‌کند.

مشاهده وضعيت زون‌ها:

برای مشاهده وضعیت زون‌ها پیام Cz0000 * را به دستگاه ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید.

فعال /غيرفعال و نيمه فعال کردن دزدگیر

فعال کردن دزدگیر          AR0000*

 غیرفعال کردن دزدگیر     DI0000*

 نیمه فعال کردن دزدگیر  HA0000*

ريست سيستم از راه دور

 برای ریست سیستم از راه دور، کافی است متن RS0000* را به دستگاه ارسال کنید.

تغيير زبان دزدگیر simaran:

جهت تغییر زبان بخش گزارش‌دهی‌های دستگاه (قطع برق، قطع تلفن و ...) به انگلیسی متن: LS0000EN و یا تغییر به فارسی متن: LS0000FA* را به دستگاه ارسال نمایید.

توجه: متن زبان گزارش‌گیری با زبان نام زون‌ها و پیغام آلارم یکی می‌باشد.

تنظیم نوع تحریک سطحی/ لحظه‌ای [ALL/MOM]:

جهت تنظیم نوع تحریک از روش زیر عمل کنید:

 برای قرار دادن دستگاه در حالت ALL کافی است متن زیر را به سیستم ارسال کنید:

AM0000A*

در این حالت دستگاه در زمان تحریک تمام شماره‌های حافظه را می‌گیرد.

 برای قرار دادن دستگاه در حالت MOM کافی است متن زیر را به سیستم ارسال کنید:

AM0000M*

در این حالت در صورت قطع شدن آژیر شماره‌گیری متوقف می‌شود.

 

کنترل G6430 simaranو خروجی‌ها از طریق تماس:

 بعد از تماس با دستگاه و شنیدن صدای ” لطفاً رمز را وارد کنید (منظور صدای ضبط شده خودتان در منوی ضبط صدا می‌باشد) رمز ۴ رقمی را با فاصله از یکدیگر وارد نمایید. با زدن هر کد، دستگاه با صدای تک بوق دریافت کد را تائید می‌کند. در صورت ورود رمز اشتباه بلافاصله دستگاه ارتباط را قطع می‌کند. درصورتی‌که رمز درست باشد با صدای تك بوق ممتد وارد منوی کنترل سیستم می‌شوید، که به‌صورت زیر می‌باشد:

 کلید ۱ رله اول را وصل می‌کند و صدای مربوط به آن پخش می‌شود. 

با فشردن مجدد آن رله ۱ قطع شده و صدای مربوط به آن پخش می‌شود. 

به همین صورت رله ۲ که توسط دکمه ۲ کنترل می‌شود.

 کلید ۵ جهت فعال و غیرفعال کردن دزدگیر می‌باشد که با فشردن این کلید دزدگیر فعال و با فشردن مجدد دزدگیر غیرفعال می‌شود. 

با فشردن دکمه ۶ دزدگیر به‌صورت نیمه فعال درمی‌آید و با فشردن مجدد این دکمه دزدگیر غیرفعال می‌شود. 

در تمام مراحل درصورتی‌که کد کلید موردنظر توسط سیستم گرفته شده باشد يك صدای تك بوق برگشت داده می‌شود و بعد از آن صدای مربوطه پخش می‌شود و درصورتی‌که کلیدها به‌غیراز ۱، ۲، ۵ و ۶ باشد، ۲ بار صدای تك بوق را خواهید شنید و روی نمایشگر کلمه ERROR CODE نمایش داده می‌شود.

 

اپلیکیشن دزدگیر سیماران مدل G6430:

 بعد از نصب برنامه اندروید این مدل دستگاه، وارد برنامه شوید.

 ابتدا پیغامی با متن تنظیمات شماره تلفن و کلمه عبور را وارد کنید، مشاهده می‌کنید.

 دکمه ( بله ) را بزنید. 

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

وارد منوی دیگری می‌شوید که در این منو می‌توانید تنظیمات دستگاه را انجام دهید. نام دستگاه ، شماره تلفن، کلمه عبور، ... از جمله تنظیمات اولیه می‌باشد.

 رمز پیش‌فرض دستگاه 0000 می‌باشد. 

برای تغییر  رمز در کادر ( کلمه عبور جدید) رمز جدید خود را وارد و تائید کنید. شما همچنین می‌توانید برای امنیت بیشتر برای نرم‌افزار خود کلمه عبور تعیین کنید.

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

در منوی اصلی آیکون‌های فعال و غیرفعال، خروجی 1، خروجی ۲ و برق قطع، تلفن قطع و بروز وضعیت را مشاهده می‌کنید.

 فعال(راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران ) : در صورت فشردن این دکمه SMS مربوط به دستگاه ارسال می‌شود و دزدگیر را فعال می‌کند. پس آیکونراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران   به حالت فعال درمی‌آید. 

غیرفعال(راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران) : در صورت فشردن این دکمه SMS مربوط به دستگاه ارسال می‌شود و دزدگیر را غیرفعال می‌کند. پس آیکونراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران به حالت غیرفعال درمی‌آید. 

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

خروجی‌ها: شما می‌توانید خروجی‌ها را به‌صورت فعال و غیرفعال و لحظه‌ای کنترل کنید.

 با انتخاب هر گزینه، SMS مربوط به آن به دستگاه ارسال می‌شود و حالت مدنظر شما در برنامه نمایش داده می‌شود.

 برق قطع: زمانی که برق دستگاه قطع شده باشد، این آیکون فعال می‌شود.

 تلفن قطع: زمانی که خط تلفن قطع شده باشد، این آیکون‌ها فعال می‌شود.

بروز رسانی وضعیت: در صورت فشردن این دکمه، تمامی حالات و کنترل‌های شما روی دستگاه در نرم‌افزار به‌روز می‌شود.

راهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران

در منوی اصلی زمانی کهراهنمای دزدگير سیم‌کارتی سیماران را فشار دهید وارد منوی دیگری می‌شوید که می‌توانید تنظیمات دستگاه را تغییر دهید. 

در منوی جدید آیکون‌هایی را مشاهده می‌کنید که به توضیح آن می‌پردازیم. 

شارژ: در این بخش می‌توانید با انتخاب نوع سیم‌کارت ( ایرانسل یا همراه اول )، شارژ سیم‌کارت را نیز انجام دهید.

آنتن: با فشردن این دکمه، می‌توانید میزان آنتن دهی سیم‌کارت قرار گرفته در دستگاه را مشاهده کنید.

شماره‌ها: با فشردن این دکمه می‌توانید اقدام به حذف یا وارد کردن شماره کنید. SMS (پیام کوتاه) GSM (تماس با سیم‌کارت) و LINE (تماس با خط تلفن ثابت)

پیامک و زون‌ها: با فشردن این دکمه می‌توانید متن موردنظر خود را در مورد تریگر مربوطه و پیام ارسالی آن تغییر دهید و ذخیره کنید.

زون‌ها: با فشردن این دکمه می‌توانید، وضعیت زون‌های خود را مشاهده کنید. 

نام‌گذاری خروجی‌ها: در این قسمت می‌توانید نام خروجی‌ها را عوض کنید و نام موردعلاقه خود را ذخیره کنید. 

گزارش محرمانه: با فشردن این دکمه می‌توانید نسبت به فعالی یا غیرفعالی گزارش محرمانه اقدام کنید. 

زبان: در این بخش می‌توانید زبان بخش گزارش‌های دستگاه ( قطع برق، قطع تلفن و ....) را تغییر دهید. 

توجه: دستگاه پس از نصب، سریال خود را به‌صورت اتوماتیک به سامانه پیام کوتاه گارانتی شرکت ارسال می‌کند.

جهت مشاهده ی قسمت دزدگیر سیماران 6430 کلیک کنید.

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید