راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

در این مقاله به بررسی و راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعداد بازدید: 742

 

راهنمای راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

این دستگاه دارای 2 کد رمز مجزا می باشد که 1 کد رمز مربوط به تنظیمات و برنامه ریزی دستگاه در زمان نصب و راه اندازی مورد استفاده می باشد و رمز دیگر مربوط به کنترل سیستم از طریق sms و Kay Pad می باشد ( ضمناً کد رمز ورودی کارخانه ای 123456 می باشد) 

برای وارد شدن به منوی دستگاه ابتدا دکمه PROG را زده سپس کد رمز 123456 را وارد کرده و در انتها دکمه ENTER را بزنید اگر کد صحیح باشد کلمه Program code ظاهر می شود .  

روش تنظیم امکانات زون های با سیم به صورت دلخواه ( در صورت نیاز)  کد های مربوطه (11 , 12، 13 و 14 ) 

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد مورد نظر را وارد نمایید، کد 11 مربوط به زون 1، کد 12 مربوط به زون 2، کد 13 مربوط به زون 3 و کد 14 مربوط به زون 4 با سیم می باشد.

تنظیمات فوق شامل تنظیم زون به حالت فوری یا تأخیری – حالت Normal Open و Normal Close – فعال و غیر فعال کردن دینگ دانگ – فعال و غیر فعال کردن حالت 24 ساعته و حالت تعریف هر زون به عنوان حریق یا سرقت .  

* پس از وارد کردن یکی از کدهای بالا، جهت تنظیمات هر زون به روش زیر عمل نمایید:  

  • با فشار عدد 1 : حالت زون فوری یا تأخیری تنظیم می گردد، گزینه Immediate به معنی فوری بودن زون می باشد. 

  • با فشار عدد 2 : می توان دینگ دانگ را فعال و غیر فعال نمود .  

  • با فشار عدد 3 : می توان حالت زون 24 ساعته را فعال و غیر فعال نمود .  

  • با فشار عدد 4 : حالت Normal Open و یا Normal Close تنظیم می شود.  

  • با فشار عدد 5 : انتخاب و تعریف هر زون به عنوان حریق یا سرقت تنظیم می گردد ،

چنانچه حرف Theft انتخاب شود به معنای سرقت، چنانچه حرف Fire انتخاب شود به معنای حریق می باشد و انتخاب حرف None به معنای غیر فعال بودن این ویژگی می باشد. در صورتی که به زون مورد نظر دتکتور اعلام حریق متصل نموده اید، زون مورد نظر را در حالت Fire و در صورتی که به زون مورد نظر چشم، مگنت یا پدال متصل نموده اید، این زون را در حالت Theft قرار دهید حال چنانچه دستگاه تحریک شود داخل پیام ارسالی پیغام ( سرقت یا حریق ) مشاهده می گردد .  

لازم به ذکر است کلیه زون ها در حالت پیش فرض در حالت زون فوری می باشند، حالت دینگ دانگ غیر فعال، حالت 24 ساعته غیر فعال – و تمام زون ها در حالت Normal Close می باشند .  

روش تنظیم امکانات زون های بی سیم به صورت دلخواه ( در صورت نیاز)  کدهای مربوطه (  21 – 22 – 23 – 24 )   

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کدهای 21 – 22 – 23 – 24 مربوط به زون های بی سیم می باشد. کد 21 مربوط به زون 5، کد 22 مربوط به زون 6، کد 23 مربوط به زون 7 و کد 24 مربوط به زون 8 بی سیم می باشد. حال اگر کد مورد نظر را وارد نمایید،

  • با فشار عدد 1 : می توان زون فوری و حالت تأخیری را تنظیم نمود،

  • با فشار عدد 2 : حالت فعال و غیر فعال کردن دینگ دانگ 

  • با فشار عدد 3 : فعال و غیر فعال کردن زون 24 ساعته را تنظیم نمایید.

  • با فشار عدد 6 : حالت سرقت یا حریق را می توان تنظیم نمود

حرف Fire به معنای حریق و حرف Theft، به معنای سرقت و حرف None به معنای غیر فعال بودن این ویژگی می باشد .  

ست کردن چشم های بی سیم، دتکتور و مگنت بی سیم ( ست کردن کلیه تجهیزات بی سیم فرکانس 433)  

اعداد  21 – 22 – 23 و 24 مربوط به زون های بی سیم می باشند . پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد زون مورد نظر را انتخاب نمایید. حال دکمه ستاره را نگه داشته و سپس چشم را تحریک نمایید، صدای بیب می شنوید . به طور مثال کد 21 را وارد نمایید .

گزینه Settiny w – zone 1 ظاهر می شود، حال اگر دکمه ستاره را نگه دارید و چشم یا دتکتور یا مگنت را تحریک نمایید، 1 صدای بیب می شنوید و آن چشم با زون 5 دستگاه ست شده است . ( ضمناً هر زون بی سیم قابلیت ست شدن 9 عدد چشم بی سیم را دارد . ( جمعاً 36 عدد چشم ، مگنت و دتکتور بی سیم )  

حذف چشم + دتکتور و مگنت بی سیم ( کلیه سنسورهای بی سیم )

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، زون مورد نظر را از 21 الی 24 انتخاب نمائید، حال اگر عدد 4 را 3 ثانیه نگه دارید گزینه Lost code Erase ظاهر شده و آخرین چشم یا مگنت بی سیم ست شده کرده حذف خواهد شد و در صورتی که بخواهید کل حافظه زون مورد نظر حذف شود، عدد 5 را وارد کرده، گزینه ALL code Erase ظاهر می شود، حال دکمه 5 را، 5 ثانیه نگه دارید گزینه Erase OK ظاهر شده و تمام حافظه زون ها حذف خواهد شد .  

روش ست کردن ریموت کنترل و تشخیص کد شناسایی ریموت ( فرکانس 433)

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 30 را وارد نمایید. گزینه Remote control ظاهر می شود، حال دکمه ستاره را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه A ریموت را یک لحظه فشار دهید، صدای بیب شنیده می شود که به معنای ست شدن ریموت می باشد . ( ضمناً دستگاه قابلیت ست شدن 9 عدد ریموت کنترل را دارد ) . ضمناً در پایان کد دادن هر ریموت نام ریموت با علائم A – B C – D – E – F – G – H – I نمایش داده می شود . ( ضمناً چنانچه هنگام ست کردن به جای علامت  A  دکمه دیگری را بزنید حتماً باید ریموت ست شده را حذف و مجدد ست نمائید) .  

حذف ریموت کنترل

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد  30 را وارد نمایید، گزینه Remote control ظاهر می شود، حال اگر عدد 1 را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، آخرین ریموت ست شده حذف می گردد و اگر عدد 2 را به مدت  5 ثانیه نگه دارید کل حافظه ریموت ها حذف خواهد شد .  

روش تنظیم حالت تک آژیر ( انتخاب حالت بلندگو بیرونی – سیرن و بلندگو داخلی ) 

دستگاه می تواند به روش های زیر تک آژیر بزند : الف ) بلندگوی داخلی، SIREN  ب) بلندگوی داخلی، SIREN و SP

ج) فقط بلندگوی داخلی پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 31 را بزنید، گزینه Settiny chirp ظاهر می شود، حال با فشار دکمه ENTER حالت های مختلف را تنظیم نمایید و برای خروج دکمه EXIT را بزنید . 

روش تنظیم مدت زمان آژیر در هنگام تحریک شدن  

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 32 را وارد نمائید، گزینه siren time ظاهر می شود، حال با فشار مکرر دکمه ENTER، حالت های مختلف 3 – 4 – 5 دقیقه را تنظیم نمایید . ( حالت پیش فرض 3 دقیقه می باشد ) . در صورت تحریک دزدگیر، دستگاه به مدت 3 دقیقه آژیر پخش می کند . 

فعال و غیر فعال کردن هشدار قطع برق و تنظیم مدت زمان آن با توجه به نیاز مصرف کننده ، انتخاب حالت اطلاع رسانی فقط از طریق SMS یا انتخاب حالت SIREN ( آلارم ) و SMS

چنانچه برق منطقه بیش از مدت زمان تنظیم شده قطع باشد، دستگاه یک SMS حاوی

Security System   (power OFF) برای شما ارسال می نماید. یا در صورت تمایل آلارم پخش می کند و به شماره های داخل حافظه تماس می گیرد . برای فعال سازی وارد منوی دستگاه شوید، کد 33 را وارد نمایید، گزینه power failure ظاهر می شود، حال با فشار مکرر دکمه ENTER حالت های مختلف را تنظیم نمایید،

گزینه DisabLe به معنای غیر فعال بودن، گزینه Immediate به معنای هشدار قطع برق فوری و گزینه 5 minutes به معنای 5 دقیقه – با فشار مجدد گزینه 1Hours ظاهر می شود که به معنای یک ساعت می باشد . با فشار مجدد دکمه ENTER، گزینه 2.5Hours به معنای  2.5 ساعت و با فشار مجدد ENTER، گزینه 4.5Hours به معنای 4.5 ساعت ظاهر می شود، که پس از گذشت مدت زمان تنظیم شده چنانچه برق همچنان قطع باشد ( وصل نشود ) ، دستگاه اطلاع رسانی را از طریق SMS یا آلارم اعلام می نماید .

حال چنانچه می خواهید اطلاع رسانی قطع برق، از طریق فقط SMS به شما اعلام می شود یا علاوه بر ارسال SMS، دستگاه شروع به آلارم و شماره گیری نماید، برای انتخاب گزینه مورد نظر، با فشار دکمه # گزینه SMS یا SIREN روی صفحه نمایش ظاهر می شود . چنانچه حالت SMS انتخاب شود، اطلاع رسانی فقط از طریق SMS خواهد شد و چنانچه در حالت SIREN باشد، اطلاع رسانی هم از طریق SMS و هم از طریق آلارم و تماس اعلام می گردد .    

(لازم به ذکر است چنانچه هنگام قطع برق دستگاه غیر مسلح باشد، اطلاع رسانی فقط از طریق SMS می باشد).  
توجه : در صورتی که هشدار قطع برق در حالت SIREN باشد و دستگاه شروع به آلارم و شماره گیری نماید یک پیام حاوی ALARM MASSAGE FROM SECURITY SYSTEM ( POWER OFF) ( برای شماره های تعیین شده ارسال می گردد تا مدیر در جریان علت آلارم قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام دهد . 
لازم به ذکر است اعلام هشدار قطع و وصل برق به کسانی اعلام می شود که در هنگام وارد کردن شماره تلفن ها در حافظه با فشردن دکمه # گزینه r را برای شماره های خاص فعال نموده باشند . 

وصل شدن برق 

در صورتی که برق دستگاه وصل شود، بین 1 الی 3 دقیقه پس از وصل برق پیامی حاوی Security System power ON برای شما ارسال می گردد. 

فعال و غیر فعال کردن سیستم حفاظت بلندگو ( SP )

در صورت فعال سازی حفاظت بلندگو، اگر سیم SP به هر عناوینی قطع گردد ( یا بلندگو بسوزد )، آزیر داخلی، سیرین و تلفن کننده تحریک می شود . ضمناً در صورت فعال سازی حفاظت SP این سیستم به صورت 24 ساعته فعال می باشد، برای فعال کردن این ویژگی، وارد منوی دستگاه شوید، کد 34 را وارد نمایید . گزینه SP DIS CONNECT ظاهر می شود، حال با فشار دکمه ENTER حالت OFF و ON را انتخاب نمایید .

روش تغییر رمز منوی تنظیمات دستگاه ( این رمز مربوط به برنامه ریزی دستگاه می باشد)    

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 41 را وارد نمایید. گزینه Press ENTER ظاهر می شود، حال دکمه ENTER را بزنید، سپس رمز قدیم دستگاه را وارد کرده و ENTER را بزنید، حال رمز جدید بین 4 الی 8 رقمی انتخاب نموده و وارد نمایید سپس دکمه ENTER را زده حال همان رمز را دوباره وارد کرده و در پایان دکمه ENTER را بزنید، رمز شما تغییر می کند.  

روش تغییر رمز فعال و غیر فعال کردن دستگاه ( این رمز مربوط به کنترل دزدگیر از طریق sms می باشد)  

توجه: تمام عملیاتی که از طریق sms قابل برنامه ریزی است توسط این رمز انجام می شود . پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 42 را وارد نمایید، گزینه press ENTER ظاهر می شود، حال دکمه ENTER را زده و سپس رمز قدیم را وارد نموده و دکمه ENTER را بزنید؛ حال رمز جدید را بین 4 الی 8 رقم انتخاب نموده و دکمه ENTER را بفشارید . (این رمز مربوط به کنترل سیستم از طریق SMS و فعال و غیر فعال کردن دزدگیر از طریق Kay pad می باشد) .

 روش وارد کردن شماره تلفن

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 51 را وارد نمایید، گزینه Memory NO ظاهر می شود،  سپس شماره حافظه را از 1 الی 15 انتخاب نمایید، سپس دکمه ENTER را بزنید. حال شماره تلفن مورد نظر را وارد نمایید و دکمه ستاره را زده، برای بار اول علامت D روی صفحه ظاهر می شود که به معنی ( فقط تماس گرفتن ) می باشد . با فشار مجدد دکمه ستاره علامت S ظاهر می شود به معنای ( فقط ارسال SMS ) با فشار مجدد دکمه ستاره علامت DS ظاهر می شود که به معنی ( ارسال SMS و گرفتن تماس ) می باشد. سپس دکمه # را زده علامت R ظاهر می شود که به معنی گزارش دهی فعال و غیر فعال شدن دزدگیر می باشد، با فشار مجدد دکمه # حرف r ظاهر می شود در صورت فعال بودن r، هشدار قطع و وصل برق و همچنین میزان دوره ای شارژ سیم کارت دزدگیر، به شما اعلام می گردد و در پایان دکمه ENTER را بزنید .  

همکار گرامی برای استفاده بهینه از این دستگاه حتماً به موارد زیر توجه فرمایید :  
هنگام وارد کردن شماره تلفن در حافظه ( کد 51)، در نظر داشته باشید که پس از وارد کردن شماره تلفن ، شما باید در همان هنگام با دکمه ستاره و # تنظیمات نهایی را انجام دهید . با فشار دکمه ستاره و همچنین # تنظیمات و کارایی علائم دستگاه، به شرح ذیل می باشد .  

علامت D : با 1 بار فشار دادن دکمه ستاره حرف D ظاهر می شود، که به معنای تماس می باشد. چنانچه می خواهید هنگام سرقت اطلاع رسانی از طریق تماس باشد، این گزینه باید فعال شود . 

علامت S : با فشار مجدد دکمه  ستاره، حرف S روی LCD نمایش داده می شود که به معنای ارسال SMS می‌باشد . چنانچه می خواهید هنگام سرقت اطلاع رسانی از طریق SMS باشد، این گزینه باید فعال شود .  

حرف DS: با فشار مجدد دکمه ستاره، حرف DS نمایش داده می شود که به معنای ارسال SMS و برقراری تماس می باشد و در هنگام سرقت، اطلاع رسانی هم از طریق SMS هم از طریق تماس می باشد .  

علامت R: با فشار دکمه # حرف R ظاهر می شود که به معنای فعال شدن گزارش ورود و خروج محرمانه می باشد. چنانچه R فعال باشد هنگام فعال و غیر فعال شدن دزدگیر یک پیام برای مدیر ارسال می گردد .  

علامت r: با فشار مجدد دکمه # حرف r ظاهر می شود در صورت فعال بودن r، هشدار قطع و وصل برق و همچنین میزان دوره ای شارژ سیم کارت دزدگیر، به شما اعلام می گردد . ضمناً برای این امکان باید حتما هشدار قطع برق و میزان شارژ دوره ای فعال گردد . برای فعال سازی و اطلاعات بیشتر به صفحه 4 و 10 دفترچه مراجعه شود .  

علائم Rr: با فشار مجدد دکمه # حرف Rr فعال می گردد که در این صورت هم گزارش ورود و خروج محرمانه و هم اعلام هشدار قطع و وصل برق و میزان دوره ای شارژ بر روی شماره مورد نظر فعال می گردد . 

توضیح مختصری در مورد گزارش ورود و خروج محرمانه

یکی از مهمترین امکانات سیستم امنیتی این دستگاه، گزارش ورود و خروج  افرادی است که دارای ریموت کنترل و کلید می باشند . این دستگاه برای شما این امکان را فراهم ساخته که در صورتی که فردی بدون مجوز و کسب اجازه از نفر اصلی ( مدیر )، وارد محیط منطقه حفاظت شده شود، دستگاه به شماره تلفن هایی که گزارش R، در آنها فعال گردیده است، یک SMS حاوی Security System is Activated به معنای فعال شدن دزدگیر و در صورت غیر فعال شدن دزدگیر یک SMS حاوی Security System is Inactivated به معنی غیر فعال شدن دزدگیر، برای افراد محرمانه ارسال می نماید .  

 

حذف کل شماره تلفن های دستگاه 

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 52 را وارد نمایید . گزینه Erase ALL ظاهر می شود، سپس دکمه 1 را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، شماره ها حذف می شود . گزینه Erase OK ظاهر می شود .  

حذف تکی شماره تلفن

وارد منوی دستگاه شوید حال کد 51 را وارد نمائید، سپس شماره حافظه را انتخاب و دکمه ENTER را بزنید، حال شماره مورد نظر نمایش داده می شود، سپس با فشار دکمه Clear شماره مورد نظر حذف خواهد شد .  

ضبط پیام

پس از وارد شدن به منوی دستگاه ، کد 61 را وارد نمائید ، گزینه ENTER = REC ظاهر می شود،  حال دکمه ENTER را زده و صدای مورد نظر را ضبط نمایید و در پایان دکمه ENTER را بفشارید .  

پخش پیام

پس از وارد شدن به منوی دستگاه کد 62 را بزنید، گزینه ENTER = Play ظاهر می شود و با فشار دکمه ENTER صدای مورد نظر پخش خواهد شد.  

نمایش وضعیت سیم کارت ( اطلاع از داشتن پوشش شبکه یا عدم پوشش)

چنانچه صفحه نمایش دستگاه خاموش باشد، با فشار یک لحظه دکمه ENTER، پیغام (GSM OK)  یا (GSM ERROR) روی صفحه نمایش ظاهر می شود، GSM OK به معنای داشتن پوشش شبکه و GSM ERROR نشانه عدم پوشش شبکه یا نداشتن سیم کارت یا خرابی سیم کارت می باشد.  

تنظیمات اولیه ویژه شارژ سیم کارت ایرانسل از راه دور به وسیله SMS

شما می توانید از راه دور به وسیله یک گوشی تلفن همراه سیم کارت داخل دستگاه را شارژ نمایید . ابتدا وارد منوی دستگاه شده، حال کد 55 را وارد نمائید، سپس کد دستوری # 333 *141 * را وارد کرده و در انتها دکمه Enter را بزنید. (حتماً در مرحله اول این تنظیمات انجام شود.) 

روش شارژ سیم کارت ایرانسل از طریق SMS

در صورتی که سیم کارت داخل دستگاه، ایرانسل می باشد، توسط گوشی تلفن همراه خود متن پیام زیر را به شماره سیم کارت داخل دستگاه دزدگیر SMS نمایید. (رمز شارژP123456PC)                                        

 چند ثانیه بعد از ارسال، پیامی حاوی میزان شارژ سیم کارت دزدگیر را دریافت می نمایید.  

تنظیمات اولیه ویژه شارژ سیم کارت همراه اول از راه دور توسط SMS 

ابتدا وارد منوی دستگاه شده حال کد 55 را بزنید سپس کد دستوری # 333 #  *140 *و در انتها Enter را بزنید. 

 
روش شارژ سیم کارت همراه اول از طریق SMS 

در صورتی که سیم کارت داخل دستگاه، همراه اول می باشد، توسط گوشی تلفن همراه خود متن پیام زیر را به شماره سیم کارت داخل دستگاه دزدگیر، SMS نمایید. (رمز شارژ:  P123456PC )

 توجه : کد رمز 123456 رمز کارخانه ای می باشد پس از تغییر رمز، در  هنگام شارژ سیم کارت، رمز جدید جایگزین شود. 

موجودی شارژ سیم کارت فقط به شماره هایی اعلام می گردد، که  در هنگام وارد کردن شماره تلفن ها، گزارش r برای آن شماره ها، فعال گردیده باشد. 

 

تنظیمات اولیه ویژه شارژ سیم کارت دزدگیر از طریق kay pad

برای شارژ سیم کارت از طریق kay pad یا از طریق sms ابتدا وارد منوی دستگاه شده، حال کد 55 را بزنید سپس کد دستوری زیر را وارد نمایید . 
چنانچه سیم کارت داخل دستگاه، ایرانسل باشد، کد دستوری # 333  * 141 * را وارد کرده و ENTER را بزنید و

چنانچه سیم کارت داخل دزدگیر همراه اول باشد #333 # * 140 *  را وارد و در پایان ENTER را بزنید.  

روش شارژ سیم کارت دزدگیر از طریق kay pad 

برای شارژ سیم کارت همزمانی که وارد منوی دستگاه شده اید، کد 57 را بزنید. گزینه sim charge ظاهر می شود، سپس رمز شارژ را وارد نمایید ( فقط رمز شارژ) و در پایان گزینه دکمه ENTER را بزنید اکنون صبر کنید، پس از چند ثانیه نتیجه شارژ روی صفحه نمایش ظاهر می شود برای مشاهده نتیجه شارژ و رفتن به صفحه بعد، از دکمه ENTER استفاده نمائید .  

 جهت شارژ سیم کارتهای همراه اول و ایرانسل به صورت مستقیم بدون نیاز به وارد کردن رمز می توانید از تلفن همراه خود کد دستوری # 733* استفاده کنید.  

تنظیمات اولیه ویژه اطلاع ازمیزان شارژسیم کارت دزدگیرازطریقSMS 

برای اطلاع از میزان شارژ سیم کارت، ابتدا کد دستوری میزان شارژ سیم کارت را در قسمت کد 53 ثبت نمایید . وارد منوی دستگاه شده ، کد 53 را وارد نمائید .حال گزینه Inquiry code ظاهر می شود . 

حال ابتدا دکمه را زده ، کد دستوری میزان شارژ را وارد ، و در انتها دکمه ENTER را بزنید.

  •  کد دستوری میزان شارژ همراه اول: # 11 * 140 *  

  • کد دستوری میزان شارژ ایرانسل # 1 * 141 *  

روش اطلاع از میزان شارژ سیم کارت دزدگیر از طریق SMS

بعد از وارد کردن کد دستوری می توانید از طریق SMS میزان شارژ سیم کارت دزدگیر را به روش زیر دریافت نمائید: متن فوق را به شماره سیم کارت دزدگیر SMS نمایید بعد از چند ثانیه میزان شارژ به شما SMS می شود P123456P5

تنظیمات اولیه ویژه مشاهده میزان شارژسیم کارت دزدگیراز طریق kay pad 

برای مشاهده میزان اعتبار سیم کارت داخل دزدگیر، ابتدا وارد منوی دستگاه شده و کد 53 را وارد نمائید . گزینه Inquiry code ظاهر می شود، حال کد دستوری میزان شارژ را وارد نمایید، چنانچه سیم کارت داخل دستگاه ایرانسل می باشد، کد دستوری # 1 *141 * را وارد کرده و در انتها دکمه ENTER را بزنید و اگر سیم کارت داخل دستگاه همراه اول باشد، کد دستوری  11#* 140* را وارد و سپس دکمه ENTER را بزنید .

مشاهده میزان شارژ سیم کارت دزدگیر از طریق kay pad 

برای مشاهده میزان شارژ، وارد منوی دستگاه شده کد 56 را وارد نمایید و سپس دکمه ENTER را بزنید پس از چند ثانیه میزان شارژ سیم کارت را مشاهده خواهید کرد. برای رفتن به صفحه بعد دکمه ENTER را بزنید .  

روش تنظیم مدت زمان دوره ای ارسال SMS حاوی میزان شارژ سیم کارت از ( 1 الی 99 روز)

این دستگاه قادر است برای شماره تلفن هایی که گزارش r برای آنها فعال گردیده است با توجه به تنظیمات کاربر به صورت دوره ای ( روزانه ) میزان شارژ سیم کارت را (توسط SMS) اعلام نماید .  
ابتدا وارد منوی دستگاه شده سپس کد 54 را وارد نمایید گزینه Disable ظاهر می شود، حال دکمه را زده و سپس از 1 الی 99 روز تنظیم نمایید و در انتها دکمه ENTER را فشار دهید، (1 الی 99 به صورت روزانه می باشد به طور مثال اگر عدد 3 را انتخاب کنید دستگاه هر را انتخاب کنید، دستگاه هر 3 روز یک SMS حاوی میزان شارژ سیم کارت دزدگیر برای شماره های تعیین شده ارسال می نماید) .

همکار محترم  

پس از نصب دستگاه و قبل از این که دستگاه تحویل مشتری گردد، حتماً تنظیماتی که به آن اشاره می شود را انجام  و سپس سیستم به مشتری محترم تحویل داده شود. کدهای 53 ، 54 و 55 مربوط به تنظیمات سیم کارت که ویژه شارژ سیم کارت از طریق SMS یا از طریق Kay Pad و یا اعلام دوره ای میزان شارژ و همچنین مشاهده میزان شارژ سیم کارت می باشد ، پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد 53 را وارد نمایید و با توجه به نوع سیم کارت تنظیمات ذیل انجام شود. 

چنانچه سیم کارت داخل دستگاه ، ایرانسل می باشد کد # 1 *141 * را از چپ به راست وارد نموده و در پایان دکمه ENTER را بزنید . چنانچه سیم کارت دستگاه ، همراه اول می باشد کد #11 * 041 * را وارد کرده و دکمه ENTER را بزنید .  
پس از وارد شدن به منوی دستگاه کد 54 را وارد نمایید ( این کد مربوط به اعلام میزان دوره ای شارژ سیم کارت داخل دستگاه می باشد) ، پس از وارد کردن کد 54 دکمه * را زده ، سپس مدت زمان از 1 الی 99 را وارد و سپس دکمه ENTER را بزنید مدت زمان دوره ای اعلام میزان شارژ سیم کارت ، به صورت روزانه می باشد .  

مثال : اگر عدد 5 را وارد نمایید ، دستگاه هر 5 روز میزان شارژ سیم کارت را  به شماره هایی که r برای آنها فعال شده باشد ، از طریق SMS اعلام می نماید . 

پس از وارد شدن به منوی دستگاه کد 55 را وارد نمایید. ( این تنظیم مربوط به  شارژ سیم کارت دزدگیر توسط SMS و یا توسط Kay Pad می باشد ) . چنانچه سیم کارت داخل دستگاه همراه اول می باشد کد # 333 # * 140 * را از چپ به راست وارد کرده و در انتها دکمه ENTER را بزنید و در صورتی که سیم کارت ایرانسل می باشد کد  #333  *141*  را از چپ به راست وارد و دکمه ENTER را بزنید.  

توجه : همکار گرامی کد 123456 رمز کارخانه ای دستگاه می باشد ، شما می توانید با تغییر رمز بین 4 الی 8 رقم،  رمز مورد نظر خودرا تغییر دهید.    

 پیام های ارسالی سیستم

1 - پیام غیر فعال شدن کل سیستم:  
 Security System was Inactivated DISARM part 1 – 2 - 3  

 2-پیام فعال شدن حالت نیمه فعال Part 2:
 Security System was Activated – ARM Part 2  

 3- پیام فعال شدن قسمت نیمه فعال: Part 1
 Security System was Activated – ARM Part 1   

 4-پیام فعال شدن کل سیستم :
  Security System was Activated – ARM Part

5 - پیام آلارم سیستم :  
 Alarm Message from Security System 

 

 Reset کردن دستگاه به علت فراموشی رمز

در صورتی که رمز دستگاه را فراموش کرده اید، در حالی که برق به دستگاه متصل است ، دکمه DeFaULT داخل دستگاه را به مدت 7 ثانیه نگه دارید تا رمز دستگاه به حالت کارخانه ای 123456 بازگردانده شود .

Reset کردن کل تنظیمات دستگاه به تنظیمات کارخانه ای به 2 روش مختلف  

الف ) برق شهری و باطری را از دستگاه جدا کرده حال دکمه DeFaULT داخل دستگاه را نگه داشته، سپس برق یا باطری را به دستگاه متصل نمایید ولی با 12 ثانیه دکمه DeFaULT را رها نکنید، هنگامی که در صفحه نمایش پیغام Reset Ok ظاهر شد، دکمه را رها نمایید.  
ب ) در حالی که برق و باطری به دستگاه متصل است، به طور همزمان دکمه Reset و دکمه DeFaULT داخل دستگاه را نگه دارید، حال دکمه Reset را رها کرده ولی دکمه DeFaULT را به مدت 12 ثانیه نگه دارید . کل حافظه ها پاک و تنظیمات دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه ای بر می گردد .  

تغییر متن پیام ( SMS) آلارم سیستم

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد عدد 63 را بزنید گزینه Alarm SMS نمایش داده می شود، حال سیستم منتظر پیام ارسالی از طرف شما می باشد در این هنگام می بایست پیامی که قبلاً آماده کرده اید و می خواهید به جای پیام فعلی ذخیره شود را به شماره سیم کارت دستگاه دزدگیر ارسال نمایید . به محض دریافت پیام توسط دستگاه، شماره تلفن فرستنده روی صفحه نمایش ظاهر می شود در این هنگام، دکمه ENTER را بزنید تا پیام جدید ذخیره شود و در صورت انصراف کلید Clear را بزنید . 

تغییر متن پیام (SMS) فعال شدن سیستم (روشن شدن)

پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد عدد 65 را بزنید گزینه system Arm SMS نمایش داده می شود. حال سیستم منتظر پیام ارسالی از طرف شما می باشد در این هنگام می بایست پیامی که قبلاً آماده کرده اید و می خواهید به جای پیام فعلی ذخیره شود را به شماره سیم کارت دستگاه دزدگیر ارسال نمایید. به محض دریافت پیام توسط دستگاه، شماره تلفن فرستنده روی صفحه نمایش ظاهر می شود در این هنگام، دکمه ENTER را بزنید تا پیام جدید ذخیره شود و در صورت انصراف کلید Clear را بزنید .  

تغییر متن پیام ( SMS ) غیر فعال شدن سیستم ( خاموش شدن )

 پس از وارد شدن به منوی دستگاه، کد عدد 65 را بزنید، گزینه system Disarm SMS نمایش داده می شود، حال سیستم منتظر پیام ارسالی از طرف شما می باشد در این هنگام می بایست پیامی که قبلاً آماده کرده اید و می خواهید به جای پیام فعلی هشدار دهنده ذخیره شود را به شماره سیم کارت دستگاه دزدگیر ارسال نمایید . به محض دریافت پیام توسط دستگاه، شماره تلفن فرستنده روی صفحه نمایش ظاهر می شود در این هنگام ، دکمه ENTER را بزنید تا پیام جدید ذخیره شود و در صورت انصراف کلید Clear را بزنید .  

توجه : در زمان ارسال پیام حتماً باید زبان نوشتاری در حالت انگلیسی قرار گیرد در غیر این صورت دستگاه SMS شما را قبول نمی کند، کوچک و بزرگ بودن حروف برای سیستم مانعی ندارد . ( ضمناً هیچ فاصله ای بین اعداد و حروف ایجاد نشود)

توجه : برای تغییر متن ( SMS )، حتماً باید متن پیام ، به زبان انگلیسی تایپ و ارسال گردد.

امکانات ویژه

این دستگاه این امکان را برای شما فراهم ساخته که چنانچه از پدال با سیم یا بی سیم استفاده می نمایید و در هنگام خطر می خواهید با فشار اولیه پدال، دستگاه فقط اطلاع رسانی را از طریق پیام و تماس آغاز کند و شروع به آلارم ننماید، این ویژگی را فعال نمایید . ضمناً با فشار مجدد پدال دستگاه شروع به آلارم می نماید.  

روش فعال سازی این ویژگی

این ویژگی فقط در زون 4 باسیم و 8 بیسیم وجود دارد،  چنانچه از پدال با سیم استفاده می نمایید، وارد منوی دستگاه شده حال کد 14 را وارد سپس عدد 6 را زده و با فشار مجدد عدد 6 گزینه For Telephoner را انتخاب نمایید، برای غیر فعال سازی گزینه Normal انتخاب شود، حال چنانچه از پدال بی سیم استفاده می نمایید، پس از وارد شدن به منو عدد 24 را وارد سپس عدد 7 را بزنید حال برای فعال سازی ، گزینه For Telephoner را انتخاب نمایید برای غیر فعال سازی گزینه Normal انتخاب شود . ( ضمناً برای استفاده از این ویژگی حتماً باید زون مورد نظر ، حالت 24 ساعته آن فعال باشد . برای فعال سازی به قسمت تنظیم زون ها مراجعه شود).

 برگرداندن پیام ذخیره شده به حالت پیام پیش فرض کارخانه ای

برای حذف پیام ذخیره شده و برگرداندن پیام پیش فرض، وارد منوی دستگاه شده سپس کد مورد نظر ( 63 – 64 – 65 ) را انتخاب نمایید، حال عدد 1 را به مدت 4 ثانیه نگه دارید، پیام ذخیره شده حذف و پیام کارخانه ای جایگزین می شود .  

تعریف کد شناسایی و نام گذاری ریموت کنترل

یکی از قابلیت های مهم امنیتی این دستگاه، کد شناسایی ریموت می باشد، بدین معنا که ریموت های ست شده به این دستگاه دارای نام می باشد و تا 9 عدد ریموت قابل ست شدن و نام گزاری می باشد این قابلیت به مصرف کننده این امکان را می دهد که با نصب این دستگاه نظارت کامل و دقیقی نسبت به پرسنل خود داشته باشد به طور مثال در یک شرکت یا دفتر تعداد 5 نفر پرسنل مشغول به کار می باشند و این تعداد، هم دارای کلید و هم دارای ریموت کنترل هستند.

حال چنانچه هر یک از این افراد بخواهند چه با مجوز و چه بدون مجوز وارد محوطه کاری شوند، در آن لحظه سریعاً گزارش فعال و غیر فعال شدن دستگاه، (به مدیر مربوطه ) به صورت SMS اعلام خواهد شد و در متن پیام علاوه بر فعال و غیر فعال شدن دستگاه، در پایان متن، ( نام Remot به همراه کد آن ) قید می گردد و نفر اصلی در جریان قرار خواهد گرفت که دستگاه توسط چه کسی فعال یا غیر فعال گردیده است . لازم به ذکر است نام های ریموت در زمان کد دهی به دستگاه با علایم ( A-B-C-D-E-F-G-H-I ) نمایش داده می شود و تا 9 عدد ریموت می توان به دستگاه ست کرد .  

این قابلیت به مصرف کننده این امکان را می دهد که در صورتی که دستگاه توسط ریموت، فعال و غیر فعال شود در پایان متن SMS، ( پیام Remote ) به همراه نام قید می گردد. حال اگر دستگاه توسط SMS فعال و غیر فعال گردد در متن پیام گزینه ( SMS ) قید می شود و در صورتی که توسط Key Pad دستگاه فعال و غیر فعال شود گزینه Key Pad ارسال می گردد. 

فعال و غیر فعال کردن دزدگیر توسط SMS

برای فعال و غیر فعال کردن قسمت های مختلف دستگاه توسط SMS به صورت زیر عمل نمایید.

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

فعال و غیر فعال کردن دزدگیر توسط Kay Pad 

برای فعال و غیر فعال کردن دزدگیر از همان رمزی که ویژه SMS استفاده می کنید به کار برده شود .  
ابتدا دکمه ستاره را زده سپس کد رمز را وارد کرده و در انتها دکمه # را بزنید . 

پس از وارد کردن این کد در هر مرحله، می توانید به روش زیر جهت فعال و غیر فعال کردن دزدگیر استفاده نمائید . ( از چپ به راست )  

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

باز کردن درب منزل توسط برنامه اندروید و SMS

دستگاهی که در اختیار شماست از ویژگی منحصر به فردی برخوردار می باشد . شما می توانید توسط این دستگاه درب منزل خود را فقط با ارسال SMS و یا توسط برنامه اندروید باز کنید. برای اینکار ابتدا وارد منوی دستگاه شده کد 36 را انتخاب و ENTER را بزنید و گزینه PULSE را انتخاب نموده حال سیستم در حالت لحظه ای قرار می گیرد . ( حالت پیش فرض ، لحظه ای می باشد) .  
با دکمه ENTER گزینه PULSE انتخاب شود   →36→    Enter → کد رمز→Prog انتخاب سیستم لحظه ای

P123456P9            باز کردن درب منزل توسط SMS  

توجه : در زمان ارسال SMS حتماً زبان گوشی در حالت انگلیسی باشد.

 

کنترل 1 وسیله برقی توسط برنامه اندروید و SMS 

این دستگاه این امکان را برای مصرف کننده فراهم می سازد که بتواند به وسیله این دستگاه 1 وسیله برقی را توسط SMS و همچنین توسط برنامه اندروید روشن و یا خاموش نمایید : برای این کار تنظیمات زیر را از طریق Kay Pad انجام دهید :  

با دکمه ENTER گزینه Leve 1 را انتخاب نمایید  36 → کد رمزProg Enter →انتخاب سیستم دائم 

  P123456P91                 روشن کردن وسیله برقی توسط SMS 

   P123456P90                 خاموش کردن وسیله برقی توسط SMS 

توجه و اخطار : همکار گرامی، در این دستگاه شما فقط انتخاب یکی از امکانات ( درباز کن و یا کنترل وسایل برقی ) را دارید و انتخاب هر 2 امکان پذیر نمی باشد. یا انتخاب درباز کن ، یا کنترل وسایل برقی، لازم به ذکر است ، رله دستگاه فقط به عنوان 1 کلید عمل می نماید و فرمان آن ترمینال DOOR OPEN می باشد . ضمناً توان رله دستگاه 6 آمپر می باشد ، در صورت کنترل وسیله برقی با آمپر بالاتر حتماً از یک رله مجزا استفاده شود و از این ترمینال جهت فرمان رله فوق استفاده گردد .  
( ضمناً این ترمینال دارای هیچ گونه خروجی ولتاژ نمی باشد)

توجه و اخطار
همکار گرامی لطفاً بعد از نصب دستگاه روی دیوار و اتمام سیم کشی زمانی که سوکت فلت 26 پین درب دستگاه را به بُرد داخل دستگاه متصل نمودید ، حتماً دکمه Reset را یک ثانیه فشار داده و رها کنید .

 

عملکرد دکمه های ریموت کنترل توضیحات
A دستگاه روشن – کل زون ها فعال می گردد
B دستگاه خاموش – کل زون ها غیر فعال می گردد
C دستگاه در حالت نیمه فعال 1 قرار می گیرد و زون 1 و 2 با سیم و زون 5 و 6 بی سیم فعال می گردد
D دستگاه در حالت نیمه فعال 2 قرار می گیرد و زون 3 و 4 با سیم و زون 7 و 8 بی سیم فعال می گردد

اخطار

هیچگاه سیم کارت دستگاه را هنگامی که برق و یا باطری به دستگاه متصل است تعویض ننمائید . برای گذاشتن سیم کارت روی دستگاه و یا تعویض آن حتماً باید برق دستگاه و باطری دستگاه قطع باشد . در غیر این صورت باعث سوختن دستگاه خواهد شد و جزء گارانتی محسوب نمی شود.  

تعریف کلیه زون ها به زون اعلام سرقت یا اعلام حریق

یکی از مزایا و امکانات مهم این دستگاه قابلیت و تعریف هر زون به زون اعلام سرقت یا اعالم حریق می باشد – پس از تعریف زون های مورد نظر ، چنانچه دزدگیر تحریک شود پیامی حاوی Alarm massage From Security System ارسال و در ادامه این متن اعلام تحریک ( SERGHAT ) ( سرقت ) یا  (HARIGH) ( حریق ) یا هر 2 به شما پیامک می شود سپس در پایان این متن شماره زون تحریک شده نیز ارسال و قابل مشاهده می باشد.

روش تنظیم زون های با سیم، زون 1 الی 4 ، به حالت سرقت یا حریق

برای تنظیم زون مورد نظر، ابتدا وارد منوی دستگاه شده، حال کد زون مورد نظر با سیم از شماره 11 الی 14 را انتخاب نمایید،  کد 11 مربوط به زون 1 - کد 12 مربوط به زون 2 - کد 13 مربوط به زون 3 - کد 14 مربوط به زون 4 با سیم می باشد .  

پس از وارد کردن کد مورد نظر دکمه 5 را بزنید، حرف None به معنای غیر فعال بودن این ویژگی ظاهر می شود با فشار مجدد دکمه 5 حرف Theft به معنای (سرقت ) ظاهر شده با فشار مجدد دکمه 5 حرف Fire به معنای ( حریق ) ظاهر می شود شما می توانید حالت مورد نظر را انتخاب نمایید. در صورتی که به زون مورد نظر ( چشم + مگنت + شوک سنسور) متصل نموده اید باید زون فوق در حالت ( Theft ) قرار گیرد و چنانچه دتکتور اعلام حریق متصل نموده اید باید زون فوق در حالت ( Fire ) تنظیم شود .  

روش تنظیم زون های بی سیم 5 الی 8 ، به حالت سرقت یا حریق

برای تنظیم زون مورد نظر ابتدا وارد منوی دستگاه شده، حال کد زون مورد نظر بی سیم از شماره 21 الی 24 را انتخاب نماید کد 21 مربوط به زون 5 - کد 22 مربوط به زون 6 - کد 23 مربوط به زون 7 – کد 24 مربوط به زون 8 بی سیم می باشد .  

پس از وارد کردن کد مورد نظر دکمه 6 را بزنید، حرف None به معنای غیر فعال بودن این ویژگی ظاهر می شود، با فشار مجدد دکمه 6 حرف Theft به معنای ( سرقت ) ظاهر شده و با فشار مجدد دکمه 6 حرف Fire به معنای ( حریق ) ظاهر می شود شما می توانید حالت مورد نظر را انتخاب نمایید .

محل قرار دادن سیم کارت  

محل سیم کارت دستگاه در برد کف دستگاه قرار دارد. دستگاه را باز کنید در سمت راست برد، خشاب سیم کارت وجود دارد، حال دکمه زرد رنگ را به سمت داخل به آرامی فشار داده، سپس خشاب سیم کارت را به سمت بیرون کشیده، حال سیم کارت را با رعایت جهت آن گذاشته و سپس در جای خود قرار دهید .

  توجه و اخطار

ضمناً در سیم کارت مورد نظر قسمت پین کد حتماً غیر فعال باشد. حافظه سیم کارت داخل دستگاه باید فاقد هر گونه پیام یا مخاطب باشد قبل از گذاشتن سیم کارت روی دستگاه حافظه سیم کارت را پاک نمائید. 

همکار گرامی هنگام قرار دادن یا برداشتن سیم کارت، حتماً برق و باطری دستگاه قطع باشد در غیر این صورت دستگاه آسیب دیده و شامل گارانتی نمی باشد .

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

جدول عیب و رفع عیب

 

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

راهنمای سریع

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

 

علائم

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

نقشه سیم بندی

	راهنمای نصب و راه اندازی دزدگیر AS4415 سیماران

 

 

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید


  1. هاشمی : هاشمی

    سلام لطفا آموزش دزدگیر ۶۴۳۰ سیماران رو هم برارید

    1. : admin

      در این لینک قرار داده شد. https://simaranchand.com/Blog/ShowContent/2110

    2. : admin

      بله حتما