نکات نصب موتور های ریلی 1200 و 2000 فراز سیماران

نکات نصب موتور های ریلی 1200 و 2000 فراز سیماران

تعداد بازدید: 622

آموزش نصب جک های ریلی فراز 1200 و 2000 سیماران

توجه : در صورتی که اولین بار است که از این محصول استفاده میکنید حتما این راهنما را قبل یا در حين نصب، مطالعه کرده و طبق رويه آن پیش بروید تا نصب به اتمام برسد. در غیر این صورت شرکت سیماران هیچگونه مسئولیتی در قبال صدمه به افراد با وسایل نخواهد داشت.

1- طریقه نصب صحيح موتور به صورت ایستاده روی زمین و در مکانی کمی عقب تر از محل باز کامل و در داخل مکان دارای درب ریلی می باشد و نصب آن به صورت های دیگر و در مکان‌های دیگر و به منظور های دیگر، اصلا توصیه نمیشود. این موتورها فقط برای درب های اسلایدینگ (کشویی – ریلی) و تا وزن حداکثر 2 تن می باشد. ابتدا صفحه ای مستطیلی و فلزی برای زیر پلیت موتور، به ابعاد کمی بزرگتر از پلیت (حدود 20×30 سانتی متر)، با رعایت فاصله 3.5 سانتی متری از سطح درب متحرک و به صورت کاملا تراز، در زمین محکم می  کنیم که این کار می تواند با بتون ریزی پا با جوش دادن صفحه فلزی به چهار چوب ثابت درب، انجام شود.

2- در مرحله بعد بایستی پلیت موتور را که دارای ابعاد 16.5×28.5 سانتی متر می باشد در وسط این پلیت جوش دهیم اما قبل از اینکار، در ابتدا با رد کردن سیم برق و کابل فوتوسل‌ها و لامپ چشمک زن از سوراخهای زیر پلیت و سپس موتور، باید موتور را در بیرون از محل نصب، روی پلیت خود با دو پیچ ضربدری به صورت موقتی، ببندیم و پلیت را همراه با موتور روی صفحه فلزی قرار داده و طوری که فاصله مستطیل کف موتور تا سطح درب متحرکی که میخواهیم پیچ‌های ریل را کف آن سطح جوش دهیم، 50 میلیمتر باشد. سپس چهار گوشه پلیت را خال جوش می دهیم.

3- سپس ریل‌ها را به متراژی که لازم داریم روی زمین کنار یکدیگر بگذارید. هر شاخه ریل یک متر می باشد. در این مرحله بسیار دقت کنید دندانه وسط هر دو ریل کنار یکدیگر، کامل و شبیه دندانه های دیگر شود و بزرگتر یا کوچکتر از دندانه های دیگر نگردد که اگر اینگونه شد می توانیم با برعکس کردن یکی از دو ریل، دندانه وسط کامل و خوبی داشته باشیم. پس از این مرحله روی ریل‌ها را با ماژیک و شماره، علامت گذاری کنید که ترتیب و پشت و روی آن تا انتهای نصب کامل حفظ گردد. ( مانند عکس زیر )

4- در مرحله بعد، باز هم روی زمین، پیچ و مهره استوانه‌ای و واشر را به همه سوراخها، در تمام ریل‌ها، مانند شکل زیر ببندید اما لازم نیست زیاد محکم شوند، همینکه پیچ و مهره استوانه‌ای ها روی ریل، ثابت شوند کافی است.

5- در این مرحله درب را باز کامل کرده و با دقت ریل شماره گذاری شده اول را روی وسط چرخدنده بزرگ موتور بگذارید. دقت کنید که اگر کف مهره ها روی سطح درب می باشد، ولی ریل با وسط چرخدنده کمی فاصله دارد، می توانید با استفاده از رگلاژ موتور به جلو یا عقب، با استفاده از شکاف‌های بیضی جاپیچ‌های زیرقاب موتور، آن را تصحیح نمایید. به هر حال تا حد امکان اصلاح موقعیت موتور را انجام دهید و در حالیکه کف مهره ها روی سطح درب متحرک باشد، ریل را وسط چرخدنده بزرگ موتور تنظیم نمایید. بعد در حالیکه ریل در حالت کاملا تراز باشد، و در حالیکه دره ها در کل شانه ریل حدود یک تا دو میلیمتر بالاتر از قله چرخدنده بزرگ موتور قرار داشته باشد، سه مهره این ریل را به درب خال جوش دهید.

6- برای ریل بعدی با خلاص کردن گیربکس با آچار مخصوص، درب را به صورت دستی، کمی ببندید تا محل ریل دوم روی موتور قرار گیرد. در این مرحله علاوه بر دقت در تنظیم مراتب عنوان شده در بند 5 (بالا) ، باید دقت بسیاری شود که با کنار هم گذاشتن دو ریل در کنار یکدیگر، نیم دندانه های بین دو ریل، به صورت یک دندانه کامل شود (همان گونه که روی زمین تنظیم شده بودند) و دقت شود که علاوه بر تراز بودن دو ریل کنار هم، از زیر (که دندانه دارند) با هم یکی شوند (دارای فاصله یکسان با چرخدنده بزرگ موتور شوند که برای برآورده کردن یکسانی دو ریل از زیر، اگر بالای ریل‌ها کمی با هم فاصله پیدا کرد، مهم نیست و مهم خط امتدادی پایین دنده ها می باشد. (شکل زیر) با برآورده شدن تمامی شرایط عنوان شده مهره های ریل دوم را نیز روی درب خالجوش دهید.

 

7- برای ریل های سوم و چهارم و ... نیز مانند ریل دوم عمل کنید و تمامی ریل‌ها را خالجوش دهید تا شانه ریلی کلی حرکت، روی درب تکمیل گردد. سپس در حالی که گیربکس خلاص می باشد به صورت دستی چند بار درب را باز و بسته کامل کنید و گیرهای احتمالی را رفع نمایید و در صورتیکه موتور باز هم رگلاژ لازم داشته باشد با شل کردن پیچ‌های زیرقاب به پلیت، آنرا تنظیم کرده و سر آخر چهار پیچ آنرا محکم کنید. سپس پیچ‌های تمامی ریل‌ها را نیز با آچار محکم کنید

8- در مرحله بعد باید برق مرکز کنترل داده شود که بهتر است برق فاز با یک فیوز مینیاتوری 15A داده و کنترل شود و با برق دادن و روشن کردن مرکز کنترل، و قرار دادن دستی درب در وسط کار، ریموت اول را بشناسانید و سپس گیربکس را از خلاصی در آورده و اولین استارت را با زدن دکمه استارت ريموت بدهید. باید با اولین استارت موتور به سمت باز کردن درب حرکت کند. قبلا سیم‌های موتور و خازن موتور و لیمیت سوئیچ‌ها بسته شده اند و شما احتیاجی به بستن آنها ندارید اما اگر موتور برعکس عمل نمود و با اولین استارت به سمت بسته شدن حرکت کرد، با خاموش کردن مرکز کنترل، جای سیم‌های چپ گرد و راستگرد (دو سيم کتاری در ترمینال موتور) را روی مرکز کنترل جابجا کنید و سپس این مرحله را تکرار کنید.

9- پس از اطمینان از درستی سمت حرکت موتور، حتما برق مرکز را خاموش کرده و درب را به صورت دستی با خلاص کردن گیربکس، کاملا ببندید و سپس مرکز را روشن کنید و یکبار با ريموت (و اضافه و کم کردن زمانها اگر لازم شد) درب را به طور کامل باز و بسته کنید. در این زمان لیمیت سوئیچ‌ها را نیز به صورت دستی امتحان کنید که هر کدام در جهت موافق حرکت موتور، حرکت را قطع کنند و چنانچه برعکس بود جای سیم دو لیمیت سوئیچ را در ترمینال مرکز کنترل جابجا نمایید.

10- پس از اطمینان از باز و بسته شدن بدون مشکل درب، خالجوش‌ها را محکم کنید و قطعات فلزی قطع کننده ليميت سوئیچ‌ها را روی ریل، در محلهای مناسب که هر بار باید قطع کننده حرکت باشند، با پیچ‌های خود، محکم ببنديد.

11- سیم‌های ادوات جانبی مانند فوتوسل‌های ایمنی و لامپ چشمک زن را هم وصل کرده و هریک را آزمایش کنید. بدیهی است که فوتوسل‌های ایمنی حتما باید بسته شوند و به صورت صحیح تست شوند؛ در غیر اینصورت امکان صدمه به افراد با وسایل متحرک در بین درب زیاد میباشد. در آخر کار زمان بندی را تنظیم کنید. زمان بندی باید طوری تنظیم شود که موتور با سرعت آهسته، سیکلهای باز کامل و بسته کامل را تمام کند و زمان های کارکرد موتور، اندکی حدود 2 ثانیه بیشتر از محل قطع لیمیت سوئیچ‌ها باشد. پس از تنظیم زمانها، چند بار درب را آزمایش کنید و با وجود وقفه های وسط سیکل هم (مانند دیدن مانع توسط فوتوسل‌های ایمنی با ريموت زني وسط کار) ، از صحت عملکرد درست زمانها مطمئن شوید و در صورت نیاز آنها را تغيير دهيد.

12- ريموتهای اضافی را بشناسانید و روقاب موتور را ببنديد.

 

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید