سیستم دربازکن تصویری با پنل کدینگ

این قسمت درباره ی سیستم دربازکن تصویری با پنل کدینگ سیماران بررسی می شود.

تعداد بازدید: 23848





نصب و عیب یابی آیفون تصویری سیماران

 

سیستم دربازکن تصویری با پنل کدینگ

 

هنگامی که تعداد واحدها زیاد باشد، به جهت زیبایی و سادگی سیم بندی، می توانید از پنل­ های کدینگ سیماران استفاده کنید که دارای ویژگی ­های زیر می­ باشند.

ویژگی های سیستم:

  • استفاده از مانیتورهای متداول سیاه و سفید و رنگی 4 سیم.
  • قابلیت کد دهی 1 الی 4 رقمی به هر واحد بطور دلخواه.
  • قابلیت فراخوانی واحدها با صفحه کلید از طریق پنل کدینگ و قابلیت نمایش کدها بر روی پنل.
  • قابلیت باز کردن درب از طریق پنل با استفاده از کد تعین شده توسط نصاب یا کارت خوان (در مدل فروز)
  • قابلیت استفاده از 4 پنل کدینگ بصورت هوشمند

پنل کدینگ سیماران

 

یک سیستم معمولی شامل پنل کدینگ و دیکودر ( به ازاء هر 4 واحد یک عدد ) و مانیتور می باشد. برای زنگ زدن به واحدها، شماره واحد، سپس کلید زنگ را فشار دهید.

برای باز کردن در ورودی با استفاده از رمز، کلید زنگ را فشارداده و رمز شش رقمی را وارد کنید. در صورت خطا Err و در صورت باز شدن در، کلمه Pass نمایش داده می شود. (کد پیش فرض 123456)

اتصالات مانیتور:

A : قرمز- صدا

G : آبی -  اتصال منفی

P : زرد - اتصال مثبت

V: سفید- سیگنال تصویر

اتصالات پنل:

A :  صدا

G :  اتصال منفی

V: سیگنال تصویر

AA: خط اول اطلاعات

BB: خط دوم اطلاعات

 

  • اتصالات پنل را به ورودی دیکودر اول متصل کرده و از خروجی آن نیز به دیکودرهای بعد ببرید. خروجی های P ،G ،A و V هر دیکودر را به پایه های 1، 2، 3 و 4 هر مانیتور متصل کنید.
  • جهت وصول به کیفیت بهتر، حتی المکان دیکودر ها به صورت متمرکز و در یک باکس قرار دهید و سیگنال تصویر را  توسط کابل کواکسیال (مغزی به V، شیلد به G) به دیکودر ها متصل کنید. کابل کواکسیال علاوه بر حفظ کیفیت تصویر از افتادن نویز تصویر بر روی خطوط دیتا (AA و BB) که موجب مشکلات پیش بینی نشده ای میشود، جلوگیری می کند. 
  • برای اتصال خطوط دیتا حتما از یک زوج سیم استفاده کنید. سیم های مربوطه را چند لا نکنید.
  • در ساختمان های چند رایزری خطوط دیتا را به تقسیم کننده های دیتا متصل کنید.
  • در ساختمان های چندرایزری یا مرتفع، از تقسیم کننده های  تصویر، جهت بهبود کیفیت سیگنال تصویر استفاده کنید. به عنوان مثال در یک ساختمان 10 طبقه، تصویر 5 طبقه اول را به یک خروجی و تصویر 5 طبقه دوم را به خروجی دیگر تقسیم کننده تصویر متصل کنید.

 

تقسیم کننده تصویر چهار کاناله

تعیین شماره واحدها در دیکودر:

جهت برنامه ریزی و تعیین شماره هر واحد، روی دیکودرها میتوانید از پروگرمر مخصوص یا از پنل خود دستگاه استفاده کنید.

دیکودر

1) برنامه ریزی با استفاده از پروگرمر

ورودی ترمینال دیکودر ( Input ) مربوطه را قطع و بعد از گذاشتن J1 را در حالت Program، پروگرمر را به کانکتور مخصوص خود روی دیکودر متصل کرده و شماره هر چهار پورت دیکدر را مشخص کنید. 001 کد پیش فرض پنل می­باشد که بهتر است آن را تغییر ندهید.

2) برنامه ریزی با استفاده از پنل

ورودی ترمینال دیکودر (Input) مربوطه را قطع و مانیتورهای متصل به آن را نیز قطع یا خاموش کنید. بعد از گذاشتن J1 را در حالت Program، کابل ورودی را مجدداً وصل کنید. حالا مانیتور اول را روشن کرده یا به CN1 متصل کنید و شماره واحد مورد نظر خود را از یک تا 4 رقمی توسط پنل وارد و کلید زنگ را فشار دهید. در صورت صحیح بودن عملکرد ، مانیتور مورد نظر چند بار زنگ می خورد، اگر شماره تکراری باشد مانیتور تنها یکبار زنگ خواهد خورد. پس از پایان زنگ خوردن که صفحه نمایشگر پنل نیز ثابت می شود ،مانیتور اول را خاموش یا جدا کنید و مانیتور دوم را به ترمینال دیکودر (CN2) وصل کنید و مرحله کد دهی را برای این مانیتور نیز تکرار کنید. به همین روش سایر مانیتورها را نیز می توانید کد دهی کنید . در پایان پس از  قطع کابل ورودی جامپر J1 را در حالت کارکرد عادی ( Normal ) قرار دهید و سپس کابل ورودی ترمینال دیکودر ( Input ) را وصل کنید. جامپر J2 در همه دیکودرها بجز آخرین دیکودر، برداشته می شود.

پنل کدینگ

نکته:

بجز دیکودر کد دهنده که فقط باید یک مانیتور جهت کد گیری به آن متصل باشد ،بقیه دیکودرها  و مانیتورها، درزمان کد دهی میتواند به سیستم متصل باشد.

 

تعیین رمز قفل در بازکن و کد پنل 

در پنل های قدیمی طرح فراز با قطع تغذیه، پنل را خاموش کرده، سپس جامپر J1 را رویحالت 2 - 1 قرار دهید و پنل را روشن کنید. اولین رقم سمت راست نمایشگر عدد صفر
را نشان می دهد .شش رقم رمز دربازکن را وارد کنید. (کد کارخانه 123456 .)
حالا دومین رقم سمت راست نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد. سه رقم کد پنل را وارد کنید. (کد کارخانه 001 )، تا نمایشگر خاموش شود. با کد دوم میتوانید سیستم های چند پنلی (هوشمند) را راه اندازی کنیدشش رقم رمز دربازکن را وارد کنید.

حالا دومین رقم سمت راست نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد .

کد پنل را وارد کنید. (کد کارخانه 001)، تا نمایشگر خاموش شود. با کد دوم میتوانید سیستمهای چند پنلی (هوشمند) را راه اندازی کنید.

 

نکته:

  • اگر کد پنل را تغییر دهید، دیکودرها را نیز باید مجددا برنامه ریزی کنید. در غیر اینصورت مانیتورها قادر به مشاهده دوربین پنل نخواهند بود.
  • در پنل های جدید کدینگ فروز و HC، تعیین رمز قفل و کد پنل، از طریق صفحه کلید و LCD خود پنل امکان پذیر است، تنها در مواقعی که رمز تنظیمات را فراموش کرده اید از روش فوق استفاده کنید.

 

تعیین رمز قفل در بازکن و کد پنل در پنل کدینگ فروز و HC

 

رمز ورودی را وارد کرده و کلید نگهبانی را فشار دهید (رمز پیش فرض 12345678). در این مرحله با انتخاب از منو میتوانید کد پنل، زمان فعال بودن دربازکن و کد دربازکن را تغییر دهید.

با وارد کردن رمز ورودی دوم که یک رقم از رمز قبلی بالاتر است، (پیش فرض 12345679) می توانید اعمال مربوط به معرفی و حذف کارت های تگ دربازکن را انجام دهید.

 

پنل کدینگ فروز

استفاده از سوییچر هوشمند کدینگ

 

برای ساختمان های دارای بیش از یک درب از سوئیچر هوشمند پنل کدینگ استفاده می شود. در این حالت باید دقت کنید کد پنل ها یکسان نباشد .از مانیتور داخل خانه تنها پنل شماره یک قابل مشاهده می باشد و بقیه پنلها فقط با زنگ زدن به مانیتورها متصل می شوند.

سیستم هوشمند تصویری کدینگ سیماران

سیم بندی دربازکن تصویری با پنل کدینگ سیماران

به طور متوسط برای هر 8 عدد دیکدر یک تغذیه SFF730 در نظر بگیرید.

 

استفاده از مرکز نگهبانی سیستم کدینگ

 

جهت اتصال مرکز نگهبانی به پنل ورودی، طبق نقشه زیر از سوئیچ شبکه استفاده می­شود که کد پیش فرض آن یک می­ باشد. برای استفاده در ساختمان های بیش از یک بلوک، باید آدرس آن را تعیین نمایید که بسته به مدل مرکز 2 تا 4 رقمی می ­باشد.

 

مرکز نگهبانی سیستم کدینگ

تعیین آدرس سوئیچ شبکه

 

جمپر CODE-SETUP را در حالت SET قرار دهید و از پنل شماره سوییچ (بسته به مدل مرکز 2 تا 4 رقمی) را وارد کرده و کلید را فشار دهید. پس از پایان کار جمپر را به حالت Normal برگردانید.

توجه: هنگام جابجا کردن جمپر تغذیه را قطع کنید.

 

نحوه کار با مرکز نگهبانی 256Gr:

 

 ارتباط با پنل ورودی:

آدرس سوئیچ شبکه + کد 4 رقمی پنل + کلید Monitor

باز کردن پنل قفل ورودی:

 آدرس سوئیچ شبکه + کد 4 رقمی پنل + کلید Unlock 

ارتباط با مانیتور واحدها:

آدرس سوئیچ شبکه + شماره 4 رقمی واحد + کلید Call

ارتباط با نگهبانی از واحدها:

برداشتن گوشی و فشردن کلید اینترکام

ارتباط با نگهبانی از پنل ورودی:

کلید صفر + کلید زنگ

مرکز نگهبانی سیستم کدینگ

 

نحوه اتصال مانیتور به دیکدرها:

 

جهت ارتباط مانیتور با نگهبانی باید سیم اینترکام به دیکدر متصل شود. که این اتصال در مانیتورهای جدید از کانکتور 2 پین اینترکام و در مانیتورهای قدیمی طبق شکل از پین چهارم کانکتور اینترکام تأمین می ­شود. 

 

اتصال مانیتور به دیکدر

نکته:

بر خلاف دربازکن های تصویری معمول در سیستم کدینگ با گذاشتن گوشی مانیتور پنل خاموش نمی­ شود. پنل از زمان روشن شدن به طور اتوماتیک پس از حدود ۹0 ثانیه خاموش می­ شود. اگر در این حین مانیتوری هم روشن باشد تصویر آن قطع می­ شود که برای فعال سازی، مجددا باید از طریق مانیتور فعال گردد.

  پنل کدینگ سیماران

 

توجه:

در صورت نیاز به سوییچر هوشمند برای اتصال بیش از دو پنل، باید آن را قبل از  سوئیچ شبکه متصل کرده و کد پنلها را از منوی تنظیمات به یک تا چهار تغییر دهید.

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید


  1. سالار : سالار

    یه ایفون سیماران مدل کدینگ وصل کردم همه چیز درست است تصویرشم وقتی نگاه میزنی هم درست است وقتی از داخل می‌خواهیم نکاه کنیم صفحه بیرونو نمایش داده نمیشه اما وقتی زنگ میزنین دیده میشه علت چیست