لوپ دتکتور چیست؟

در برخی از اماکن مثل خروجی شهرک ها، به علت عدم نیاز به کنترل وسایل نقلیه خروجی، یا به عنوان یک وسیله ایمنی جهت جلوگیری از برخورد بوم در حال پایین آمدن با وسیله نقلیه، می توان از Loop detector استفاده کرد.

تعداد بازدید: 2829

Loop Detector:

در برخی از اماکن مثل خروجی شهرک ها، به علت عدم نیاز به کنترل وسایل نقلیه خروجی، یا به عنوان یک وسیله ایمنی جهت جلوگیری از برخورد بوم در حال پایین آمدن با وسیله نقلیه، می توان از Loop detector استفاده کرد.
از این دستگاه برای تمام درب های اتوماتیک و بیشتر برای کنترل راه بند اتوماتیک پارکینگ استفاده می شود. استفاده از Loop detector بسیار کاربردی و ساده است.

لوپ دتکتور چیست

لوپ دتکتور چیست؟

LOOP Detector چیست؟

لوپ دتکتور در واقع یک رله می باشد. این رله عموماً در خروجی مکان هایی که نیازی به کنترل تردد وسایل نقلیه وجود ندارد جهت کنترل درب های اتوماتیک و راهبندها استفاده می شود.

Loop Detector دارای سیم پیچ می باشد دارای میدان مغناطیسی همچون یک سنسور عمل کرده و براساس میدان الکترومغناطیسی عمل می کند. در نتیجه اگر جسمی فلزی مانند بدنه ی خودرو در نزدیکی این میدان قرار گیرد، خطوط میدان مغناطیسی دچار تغییر جهت شده و درنتیجه جریان عبوری از سیم تغییر می کند. بنابراین با حلقه کردن سیم (ایجاد لوپ)، میدان مغناطیسی قوی تری با حضور جسم فلزی همچون ماشین ایجاد و جریان هم بیشتر می شود. پس loop detector وظیفه ی تشخیص جهت ایجاد شده در جریان لوپ در اثر قرار گرفتن گرفتن جسم فلزی در نزدیکی خود را داشته و با تحریک شدن، فرمان باز یا بسته شدن درب پارکینگ یا راهبند را می دهد.

لوپ دتکتور سیماران

جهت مشاهده لیست قیمت لوازم جانبی درب اتوماتیک سیماران کلیک کنید.

 

کاربرد لوپ دتکتور:

از لوپ دتکتور برای کنترل تردد  در اماکنی که دارای درب پارکینگ یا راهبند هستند استفاده می شود. همچنین از این دستگاه در کنترل چراغ راهنمایی و رانندگی هم به صورت حرفه ای تر میتوان استفاده کرد.

 

آموزش نصب لوپ دتکتور:

قسمت تحریک کننده لوپ یک سیم پیچ است که باید آن را به روش درست در سطح زمین کار گذاشت. این سیم پیچ، فلز خودروی بالا سر خود را حس کرده و به لوپ دتکتور فرمان بازشو یا در صورت استفاده ایمنی فرمان عدم بسته شدن می دهد. Loop Detrctor را باید بین شکافی در سطح زمین قرار داد. بنابراین جهت قرار گرفتن لوپ دتکتور یک شکاف مستطیل شکل با ابعاد حدوداً 40 میلی متر و با عمق 30 میلی متر الی 50 میلی متر را بر روی سطح زمین ایجاد کنید. در مرحله ی بعدی حلقه ای از سیم با جنس مس عایق دار ایجاد شود که تعداد دور این حلقه کاملاً وابسته به مساحت شکاف ایجاد شده می باشد. 

توجه کنید تعداد دور حلقه با توجه به مساحت شکاف ایجاد شده متفاوت است. این تکته را به یاد داشته باشید که هنگام درست کردن حلقه باید چند متر سیم از ابتدای شروع حلقه اضافه‌تر در نظر گرفته شود و در انتهای پیچیدن حلقه نیز به همین صورت باشد. دو سر اضافی حلقه که در نظر گرفته شده باید به اندازه ای باشد تا به مکانی که لوپ دتکتور نصب شده برسد و بتوان آن را به محل مشخص شده لوپ، روی لوپ دتکتور وصل کرد. این سیم ها تا رسیدن به لوپ دتکتور بهتر است بهم تابیده شوند و در یک محافظ شلنگ مانند در زمین قرار گیرند و سپس به مرکز کنترل (Loop Detector) وصل شوند. در آخر روی شکاف لوپ باید با مواد محکم مانند آسفالت با سیمان ، پوشانده شود که مانع له شدگی و اتصالی و قطعی سیم ها، در طول زمان استفاده گردد.

 

لوپ دتکتور چیست

 

به طور مثال 2 دور حلقه با قطر 1.5 میلی متر مناسب برای مساحت 10 متر مربع می باشد. باید در ابتدا و انتهای حقله چند متر سیم اضافه تر باشد تا به مکانی که لوپ دتکتور نصب شده (به محل معین شده لوپ به روی لوپدتکتور) برسد. در نهایت روی سیم های داخل شکاف را باید موادی همچون آسفالت باید پوشانده شود تا از آسیب و اتصالی آن جلوگیری شود.

لوپ دتکتور سیماران

 

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید


  1. ضياء : ضياء

    متن كاربردي هستش👍🏻